Sanoma Magazines Belgium publiceert resultaten enquête "Goedele op iPad"

Vorig artikel Volgend artikel

Sanoma Magazines Belgium publiceert resultaten enquête "Goedele op iPad"

Sanoma Magazines Belgium lanceerde begin november haar succesvolle vrouwenmagazine Goedele op de iPad, waarbij lezers elke maand de nieuwe digitale en interactieve editie (via een in-app aankoop) kunnen lezen. Volgens Sanoma is de applicatie sinds haar lancering al meer dan 18,000 keer gedownload. Via een online enquête (via de app) werd tussen november 2010 en februari 2011 gepeild naar de bevindingen van de eerste gebruikers.

Uit een recente enquête onder de lezers van Goedele-op-iPad, blijkt dat 88% van de deelnemers aan de enquête uitgesproken tevreden' is over de iPad-editie van Goedele. 92% zou de Goedele-App 'sterk aanraden' aan vrienden en collega's. 46,4% vindt de iPad-editie van Goedele beter dan andere magazines op iPad; slechts 8,5 vindt Goedele minder goed dan andere digitale magazines. De sterke punten van Goedele op iPad zijn volgens de deelnemers aan de enquÍte het 'leescomfort', de 'extra content' die wordt aangeboden, de 'mooie, aangename vormgeving', de 'verrassende animaties', de 'interactiviteit' en meer algemeen dat de nieuwe mogelijkheden van iPad goed worden benut.

Uiteraard waren er ook een paar punten van kritiek, waarvan het belangrijkste was dat de downloadsnelheid van de eerste edities tergend 'traag' was. Daar werd ondertussen al aan gewerkt. Dankzij de laatste update van de Goedele App, kan men het magazine al beginnen lezen nog voordat de volledige editie is ingeladen.

In de Goedele-enquête werd ook gepeild naar hoe, waar en wanneer de deelnemers gebruik maken van hun iPad. De antwoorden waren klaar en duidelijk: de iPad wordt voornamelijk thuis en in de privèsfeer gebruikt, en de 3 meest gebruikte toepassingen zijn: (1) surfen op het internet, (2) magazines lezen en (3) e-mailen.

De vijfde editie kan je sinds woensdag 2 maart via een in-app aankoop downloaden en gaat o.a. over Twitter and shout (over de digitale revolutie in Arabië!), Trilbillen en lilbuikjes (buikdansen is een hit!), Sjeik volk (Goedele in de Emiraten!), Zot van Allah (Vlaamse meisjes bekeren zich!), Boerka zoekt vrouw (ongesluierde accessoires!), Hamamma Mia (mode met Lubna Azabal!) en Arabische volbloeden (de mooiste Maghreb-mannen!) - alles met extra (bewegend) beeld, prachtige navigatie en verrassende animaties.

 

Schermafbeelding%202011-03-06%20om%2000.06.48
Schermafbeelding%202011-03-06%20om%2000.07.11
Schermafbeelding%202011-03-06%20om%2000.07.21
Schermafbeelding%202011-03-06%20om%2000.07.34

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies