Social gaming markt bijna $1 miljard waard

Vorig artikel Volgend artikel

Social gaming markt bijna $1 miljard waard

Gezien het toenemend aantal adverteerders zal de markt voor social games als Zynga's Cityville, Farmville, Mafia Wars en vele anderen dit jaar uitkomen op zowat $1 miljard, zo blijkt uit een onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau eMarketer. Dat is een stijging van 28 % ten opzichte van 2010 toen de totale markt voor social games nog $856 millioen bedroeg.

Een blik op de voornaamste inkomstenbronnen leert dat er drie voornaamste bronnen kunnen worden onderscheiden: virtuele goederen, advertentie-opbrengsten en lead generatie. In het geval van leadgeneratie kun je bijvoorbeeld denken aan iemand die een enquete invult, zich inschrijft voor een nieuwsbrief of een credit card aanvraagt in ruil voor virtuele goederen in een game. 

EMarketer_social%20gaming%20raises%20to%201mld%20dollar2


Afname inkomsten uit lead generatie 

Hoewel leads veel waard zijn voor adverteerders, ondervinden steeds meer gebruikers problemen met SPAM en worden ze steeds voorzichtiger met het uitgeven van email-adressen of andere persoonlijke informatie. Het is dan ook geen verrassing dat het inkomen van leads naar verwachting af zal nemen tot 19.6% in 2012, tegenover 26.3% het afgelopen jaar.

EMarketer_social%20gaming%20raises%20to%201mld%20dollar

Toename adverteerders 

De belangrijkste stijger zal komen van de merk adverteerders, volgens eMarketer. Advertentie- uitgaven aan social games zullen naar verwachting verdubbelen van $120 millioen in 2010 naar $271 millioen in 2012. 

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies