Spotify en Coca-Cola gaan muziek delen met de wereld

Vorig artikel Volgend artikel

Spotify en Coca-Cola gaan muziek delen met de wereld

Eergisteren maakte Spotify en Coca-Cola bekend dat ze een veelzijdige strategische partnerschap aan gaan. Hiermee wordt de wereldwijde grootte en het bereik van Coca-Cola gecombineerd met Spotify's muziek technologie platform. Deze samenwerking biedt fans de mogelijkheid om nieuwe muziek offline én online te ontdekken, wereldwijd contact te zoeken met andere muziek liefhebbers en natuurlijk hun talrijke ervaringen te delen met hun vriendenkring.

Spotify én "Coca-Cola Music"

De voorwaarden van de overeenkomst behelzen dat Spotify de belangrijkste onderliggende technologie is voor Coca-Cola Music wereldwijd. Hiermee wordt de missie van het merk ondersteund om de consument universele toegang tot muziek te geven. Daarnaast integreert Coca-Cola Spotify in zijn Facebook-aanwezigheid en tijdlijn voor een naadloze sociale muziekervaring. Om een sociaal netwerk te creëren dat miljoenen consumenten bereikt en over de hele wereld met elkaar verbindt, kan het partnerschap leunen op de bestaande relatie van Spotify met Facebook en het Coca-Cola Facebook publiek van meer dan 41 miljoen fans.

Muziek speelde altijd al belangrijke rol in Coca-Cola relaties

In de 126 jaar geschiedenis heeft muziek altijd een belangrijke rol gespeeld in hoe Coca-Cola relaties met tieners opbouwde en onderhield. Van een branded bladmuziek eind 19e eeuw, tot sponsoring van radioshows voor de creatie van themamuziek voor de marketingprogramma's van het merk rondom internationale sportevenementen zoals de Olympische Spelen en het WK voetbal. Door de nieuwe technologie, die het mogelijk maakt om wereldwijd toegang te hebben tot muziek en dit te kunnen delen, heeft Coca-Cola de activering van de muziekprogramma's de afgelopen jaren kunnen versnellen.

Het ondersteunen van die erfenis zal een belangrijk aandachtspunt voor Coca-Cola zijn in 2013 om daarna fans over de hele wereld te verbinden en universele toegang tot muziek te geven. Onder de voorwaarden van de nieuwe overeenkomst verzorgen Spotify en Coca-Cola als wereldwijde partners in 2013 deze nieuwe campagne, die later dit jaar wordt uitgerold.

Daniel Ek, oprichter en CEO van Spotify

"Coca-Cola is het meest erkende en gerespecteerde merk ter wereld en we zijn er trots op om hun muziekpartner te zijn. Spotify en Coca-Cola geloven beiden dat muziek, technologie en creativiteit mensen over de hele wereld kan verbinden."

 Joe Belliotti, Directeur Global Entertainment Marketing, The Coca-Cola Company

"Bij Coca-Cola weten we al lang dat muziek de kracht heeft om mensen over de hele wereld te verbinden. Door het versterken van onze activering met Coca-Cola Music, zijn we enthousiast over het innovatieve muziek technologieplatform dat is gemaakt door Spotify en de mogelijkheid biedt om wereldwijd een muzieknetwerk te creëren. De mogelijkheden van deze samenwerking zijn oneindig."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies