Stop Aids Suitcase Facebook campagne: 10.000 likes op de eerste dag

Vorig artikel Volgend artikel

Stop Aids Suitcase Facebook campagne: 10.000 likes op de eerste dag

Om mensen te betrekken in de bestrijding van aids, bedacht ACHTUNG! voor Stop Aids Now de Stop Aids Suitcase Facebook campagne. Een enorme koffer met plek voor 20.000 condooms die, als hij vol zit, door Nicolette Kluivert persoonlijk naar Kenia wordt gebracht. Om de koffer te vullen zet Nicolette elke page-like op Facebook om in een condoom. De Postcode Loterij financiert deze like-gegenereerde condooms, en bij 10.000 verdubbelt ze dit aantal nog eens. Deze doelstelling bleek op de eerste dag al na een paar uur een feit. In amper twee dagen leverden maar liefst 20.000 Facebook leden hun bijdrage. 

Een simpele boodschap, een enorme koffer, en BNN ambassadeur Nicolette Kluijver zijn de belangrijkste ingrediënten voor de campagne die op radio, blogs maar vooral ook op Facebook en Twitter enorm veel aandacht krijgt. Niels Straatsma van ACHTUNG!: ‘We hebben onder andere een serie korte, pakkende filmpjes met Nicolette gemaakt, die om de paar duizend likes vrijgegeven worden. Deze slaan goed aan waardoor we gedurende meerdere momenten aandacht krijgen van mensen die op de filmpjes reageren via Facebook en Twitter, of ze aan elkaar doorsturen. Zo houden we de campagne en Stop Aids Now veelvuldig en positief in beeld.’

De koffer is inmiddels helemaal gevuld, zodat Nicolette op pad kan gaan om een jongerenproject in de sloppenwijk Kibagare Nairobi (Kenia) met condooms en voorlichting te steunen. Maar liken kan en helpt nog steeds! 

De bewuste Facebook Page

Credits

 

 

Concept en creatie: ACHTUNG!
Productie: This Page Cannot Be Found, B-Lex, Dog & Pony
Sound: Big Orange
Opdrachtgever: STOP AIDS NOW!, Dominique Büter en Stefanie van der Bruggen

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies