Tablet-gebruikers gaven in 2011 maar liefst 21% meer uit dan andere online klanten

Vorig artikel Volgend artikel

Tablet-gebruikers gaven in 2011 maar liefst 21% meer uit dan andere online klanten

Uit het eerste Adobe Digital Marketing Insights onderzoek blijkt dat het toestel dat consumenten gebruiken bij hun bezoek aan online winkels, hun koopgedrag beïnvloedt. Het Adobe onderdzoek vormt één van de meest uitgebreide in zijn soort gezien de onderzoekers 16,2 miljard anonieme bezoeken aan websites van meer dan 150 toonaangevende webwinkels in de Verenigde Staten analyseerden. De resultaten tonen aan  dat gedurende de vakantieperiode van 2011 en gedurende de rest van 2011, bezoekers met een tablet per aankoop meer uitgeven dan bezoekers met een smartphone, desktopcomputer of laptop.

Tablets worden een belangrijk nieuw verkoopkanaal

Volgens Brad Rencher, senior vicepresident en algemeen directeur van Adobe Digital Marketing Business, toont Adobe al geruime tijd de behoefte van retailers aan om hun website te optimaliseren voor bezoekers met mobiele apparaten. Dit onderzoek toont aan dat tablets een belangrijk nieuw verkoopkanaal zijn geworden, waar marketeers niet meer omheen kunnen. De studie toont het belang aan van het optimaliseren van de 2012 e-tailstrategie voor tabletgebruikers. Zo voorkomt een webwinkel dat het omzet misloopt binnen dit snelgroeiende en zeer winstgevende klantsegment.

Steeds meer internetwinkels optimaliseren website voor mobiele apparaten

Door de snelle opkomst van de iPad en Android-tablets, krijgen bedrijven nu te maken met extra mobiele optimalisatievereisten. Deze vereisten zijn noodzakelijk om klanten een verleidelijke online winkelervaring te bieden. Retailers die binnen hun optimalisatiestrategie geen onderscheid maken tussen enerzijds mobiele apparaten en anderzijds tablets, lopen het risico om niet het maximale omzetpotentieel uit tablets te halen. Zeker nu het onderzoek aantoont dat tabletgebruikers online bijna drie keer zo vaak iets aanschaffen als bezoekers met een smartphone...

Waarom consumenten met een tablet meer uitgeven

Uit het onderzoek blijkt dat de demografische kenmerken van tabletgebruikers en de flexibiliteit die een tabletervaring biedt, beiden bijdragen tot een hogere winstgevendheid onder de tabletgebruikersgroep. Tabletgebruikers zijn voornamelijk mannen tussen de 18 en 34 jaar en zijn over het algemeen welvarender dan andere online shoppers. Maar het hogere inkomensniveau van tabletbezitters is slechts één zijde van het verhaal. Ze hebben ook een intenser gebruik gedurende het weekend, wanneer ze meer tijd hebben om online te winkelen.

Belangrijkste onderzoeksconclusies

  • Bezoekers met een tablet geven per aankoop 54 procent meer uit dan smartphonegebruikers en 21 procent meer dan desktop-/laptopgebruikers.
  • Bezoekers met een tablet zijn bijna drie keer zo vaak geneigd om producten en diensten online te kopen dan smartphone-gebruikers en bijna even vaak als desktop-/laptopgebruikers.


Het volledige Adobe Digital Marketing Insights-rapport is hier te downloaden.

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies