Tekstbericht meest succesvolle mobiele marketing

Vorig artikel Volgend artikel

Tekstbericht meest succesvolle mobiele marketing

Tekstberichten blijven de succesvolste vorm van mobiele marketing. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van de Direct Marketing Association (DMA). De onderzoekers stellen dat 70 procent van de consumenten die reageren op mobiele marketing, ingegaan zijn op een tekstbericht, tegenover 41 procent op een enquête en 30 procent op een e-mailaanbod. In totaal reageert volgens het DMA-onderzoek 24 procent van de gsm-gebruikers op mobiele marketing.

In de groep die aangeeft nooit op mobiele marketing, zegt 45 procent geen interesse te hebben. Eén op drie zegt echter nooit een aanbod gekregen te hebben en 32 procent zegt dat het teveel geld kost. Verder zegt 13 procent dat zijn mobiele telefoon niet op dergelijke toepassingen is voorzien, terwijl 5 procent toegeeft niet weet hoe daarmee om te gaan. Hogere inkomens blijken sneller geneigd te zijn om op een mobiel marketingaanbod in te gaan. Opvallend is dat vooral vrijgezellen geïnteresseerd zijn in mobiele marketing.

De meest succesvolle mobiele marketingcategorie is entertainment-muziek-video (44 procent), gevolgd door voeding en drank (21 procent), telecommunicatie (21 procent), lichaamsverzorging (15 procent), automotive en transport (12 procent), zakelijke diensten (12 procent), consumentenelektronica (12 procent), financiële diensten (12 procent), toerisme (12 procent), gezondheid (7 procent) en immobiliën (7 procent). Eén op vijf respondenten zegt op minstens drie aanbiedingen per maand te reageren.

[Bron: Managing 21]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies