The Reference sluit een partnership met Alterian SM2 af

Vorig artikel Volgend artikel

The Reference sluit een partnership met Alterian SM2 af

Het geïntegreerde marketingplatform Alterian en het Gentse digitaal agentschap The Reference hebben hun partnerovereenkomst uitgebreid. Naast Alterian Content Manager (het vroegere Morello) biedt The Reference nu ook Alterian SM2 aan, een monitoring tool die perfect past binnen de social media strategie van het agentschap. Door het monitoren van wat er over merken en producten wordt gezegd in de sociale media, krijgen organisaties  een tastbaar inzicht  over de stemming in de markt en kunnen ze adequaat inspelen op actuele gebeurtenissen.

Tom Muyllaert (social media expert, The Reference)

"Ondernemingen beseffen dat de consument een steeds luidere stem heeft. We zien het als onze taak om organisaties te begeleiden in het opstellen van een onderbouwde social media strategie om een antwoord te bieden op deze machtsverschuiving. Social media gaat immers veel verder dan een Twitter account opzetten of een leuke Facebook applicatie voorzien. Het is leren luisteren, anders leren converseren en vooral de opportuniteiten van dit nieuwe kanaal ontdekken én gebruiken om zo de algemene bedrijfsdoelstellingen te bereiken."

Een goede strategie start bij de on line leefwereld van je consument te leren kennen om op die manier een zicht te krijgen op concrete opportuniteiten of bedreigingen. Daarom vergeleek The Reference een aantal social media monitoring tools en SM2 kwam daar als beste uit.

SM2 strong performer in Forrestor Wave

In een recente studie van Forrester (The Forrester Wave: Listening Platforms, Q3 2010) werd Alterian op basis van de SM2 oplossing een "strong performer" genoemd. Na een analyse en evaluatie van 9 ondernemingen, stelt Forrester vast dat de SM2 monitoring en analyse tool niet alleen een succesvol "listing platform dashboard" is, maar ook een concurrentieel sterk product door het ruime aanbod waaier aan evaluatiecriteria.

Inmiddels werkt The Reference o.m. voor Mobile Vikings en Enfocus om hun social footprint op basis van Alterian SM2 te bepalen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies