Tommy Hilfiger terug naar TV reclame

Vorig artikel Volgend artikel

Tommy Hilfiger terug naar TV reclame

Tommy Hilfiger, het populaire kledingmerk, gaat na een aantal jaren afwezigheid in televisieland terug beginnen met "klassieke" reclamespots op televisie. Het heeft daarvoor zijn budgetten voor het tweede deel van dit jaar met 60% verhoogd. De laatste reclamespots van Hilfiger dateren van 2005.

"Terug naar TV reclame" is een uitspraak die je tegenwoordig niet veel meer hoort, en het klinkt voor de meesten onder ons waarschijnlijk zelfs onnatuurlijk. Maar ik moet toegeven dat het verhaal in dit geval misschien wel klopt.

Tommy Hilfiger heeft een tijd geleden een fictieve familie, The Hilfigers, gelanceerd. De familie moet de interactie met de fans van het merk stimuleren; de leden van de familie zijn dan ook vaak aanwezig bij de opening van nieuwe winkels. Hilfiger wil zijn merk dus meer verpersoonlijken en de band met zijn fans aanspannen.

Dat werd tot nog toe vooral online en via gedrukte media gedaan, met succes. Zo steeg het aantal leden van de Hilfiger Facebook pagina op 1 maand tijd met meer dan 25%. Daarom wil Hilfiger dat momentum (of "deze conversation", als u wil) nog versterken door TV reclame.

En daar zit dan net de sterkte van het concept : het is geen TV reclame om TV reclame, het is het versterken van een reeds groeiende "buzz" door verscheidene media in te schakelen en het bereik zo groot mogelijk te maken. In dit geval is "terug naar TV reclame" dus wel natuurlijk.

Ik spreek mij echter niet uit over de inhoud van de campagne die mij absoluut niets zegt ! Maar de Hilfiger fans denken daar blijkbaar anders over.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies