Travelmedia Travel Trends 2011 rapport

Vorig artikel Volgend artikel

Travelmedia Travel Trends 2011 rapport

Travelmedia peilde bij negen vakmensen naar hun toekomstvisie over de reissector. Eindresultaat is Travel Trends 2011, een lijvig trendrapport van 42 pagina’s waarin uiteenlopende vaststellingen en voorspellingen worden gedaan. Pierre Fivet (Vacansoleil), Paul Geyssen (NMBS / B-Europe), Olivier Dujardin (Travelmedia), (onze blogger) Hans Smellinckx (Thomas Cook), Robrecht Willaert (Travel Magazine), Jan Peeters (Travolon), Atilay Uslu (Corendon), Peter De Wilde (Toerisme Vlaanderen) en Herman Konings (Trendwatcher) werkten mee aan dit trendrapport. 

Sociale media rukken op. Het milieu vertoont z’n grillen. Marges staan onder druk. Distributiemodellen worden herbekeken. De consument krijgt een luide stem. En zo kunnen we nog wel even doorgaan… Onze sector staat voor grote uitdagingen, zoveel is zeker. Hoe moet het verder? Waar mogen we ons in 2011 aan verwachten? Waar staan we in België tegenover onze buurlanden? Welke kansen liggen voor het grijpen? En waar moeten we ons voor behoeden? 

Travelmedia werd in december 2007 opgericht als een joint-venture van Roularta Media Group en The Online Company en beheert reiswebsites zoals Vakantiepromos, Promovoyages, myTrip en Vakantiestunt. Daarnaast adviseert het organisaties en ondernemingen uit de reissector zoals Holland.com en B-Europe. Het heeft voorts een participatie in AT-Europe, een internetuitgever van reisinformatie. In de zomer van 2010 stapte Olivier Dujardin uit The Online Company en nam hij alle aandelen van Travelmedia over. 

Via deze link kan je het lijvige rapport downloaden.

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies