Wat vinden jullie van de Apple iPad?

Vorig artikel Volgend artikel

Wat vinden jullie van de Apple iPad?

Voor iedereen die tracht te begrijpen waarom Apple iedere keer weer zo'n hype, lees ongekende free publicity, weet te veroorzaken, zal het duidelijk zijn. Los van alle strategie zit het gewoon in de dingen die ze maken. En daar is onnoemelijk over nagedacht. Je mag de apparaten haten of er verliefd op zijn. Zo ook met dat nieuwe ding, de iPad. Een tablet PC, nou ja, zeg het zelf maar. We vroegen het eens aan een aantal vrienden: "Wat vinden jullie van de iPad?". 

 

Clo Willaerts (Sanoma Magazines Belgium, Brussels Girl Geek Dinner)

Het is zoals ik verwacht had een wat groot uitgevallen iPod touch. De (lage) prijs verraste me aangenaam. De naam is echt heel stom. En ik denk dat het een typisch woonkamer-object zal worden, zo iets dat rondslingert in de zetel en waar de kinderen mee naar youtube filmpjes kijken.

Pieter De Wit (Leads United)

Persoonlijk bekijk ik het nog even van op een afstand. Ik ben vooral benieuwd welke invloed die iPad en soortgelijke toestellen zullen hebben op de nieuwsconsumptie en bij uitbreiding op merkbeleving (en nee, dan heb ik het niet over Apple, maar over bedrijven die het al extra comms-platform zullen gebruiken).

Kris Hoet (Duval Guillaume)

Als marketer zie ik een (of meerdere zelfs) touchpoints. Bij Duval Guillaume kijken we hoe we touchpoints kunnen creeren tussen merken en consumenten, hoe we meerwaarde kunnen creeren per touchpoint voor die consument, hoe we hem/haar idealiter naar andere touchpoints kunnen leiden, etc... die iPad creeert absoluut meerdere opportuniteiten op dat vlak.

Als consument zie ik een product dat een heel grote stap zet naar een nieuwe soort beleving van informatie, entertainment, etc... maar zie ik tegelijkertijd iets dat nog niet af is. Zoek op eender welke gadget blog en je weet snel welke dat zijn. Daarnaast weten we uit ervaring dat je ook bij Apple best wacht op 2nd of 3rd gen vooraleer je zelf de euro's op tafel legt.  Dit gezegd zijnde, hoe sneller ik er zelf eens mee kan 'spelen', hoe beter!

Philippe Ruttens (The House of Marketing)

Zeker mooi en interessant, maar ik kan bijna het zelfde met mijn iPod Touch doen. 16-64Gb niet genoeg. Groter scherm of course maar niet zo mobiel... speciaal in Belgie waar gratis WiFi te zeldzaam of 3G veel te duur is! Maar goed om naar films of Internet in bed te kijken...

Henk De Hooge (oprichter Dutch Cowboys)

De iPad is om meerdere redenen weer een fenomeen. Eerst omdat het van Apple is en het bedrijf als geen ander het PR 2.0 vehicle weet te besturen. Het lukt ze echt iedere keer weer. Gisteren hebben we met 3 man sterk het Web gevolgd en het was geweldig. Op Twitter werd in het eerste uur meer dan 175.000 maal gekwetterd over mister Jobs z’n ding. En zelf doen we net zo hard mee. In ieder geval zorgde de iPad voor een record dag qua bezoek op alle gerelateerde Dutchcowboys sites.

Dan het ding zelf. Wannahave en ik zal de eerste zijn die hem direct gaat aanschaffen. Nodig nope. Met een Macbook en een iPhone ben ik eigenlijk volledig uitgerust. Notabene weer geen Flash ondersteuning. Leuk voor films en games waarvoor je iPod-iPhone eigenlijk te klein is. E-Reader nieuwe generatie, lees zelf liever een gewoon boek, op vakantie prachtig en gelukkig unlocked. Bellen boeiend maar niet nodig als je al een iPhone hebt. Battery gaat 10 uur mee, een verademing, gewicht top. En verder mooi, aaibaar, Apple en NU bestellen als het kan.

Danny Lein (MobileWeb)

De iPad lijkt op het eerste zicht op een grote broer van de iPod/iPhone. Er zijn duidelijk een aantal nieuwe opportuniteiten met een dergelijk groter scherm: foto, video, games,... zullen zeker sterker kunnen overkomen.

Vraag is of dit device baanbrekend zal zijn voor de doorbraak van het ebook. Met de lancering van iBooks wil Apple alvast hiervan een flinke boost aan deze markt geven. Het is nog onduidelijk of het apparaat op zich voldoende extra momentum zal kunnen genereren. Ook de markt van magazines en kranten zal misschien door dergeljke apparaten een nieuwe impuls krijgen.

Een andere vraag is ook hoe “mobiel” het toestel zal zijn in de praktijk: bijv hoe kwetsbaar zal het grote touch screen zijn?

Tenslotte lijkt de prijs een meevaller: 499 USD voor het instapmodel is eerder aan de lage kant. Er zal dan ook wellicht vrij snel een kritische massa aan toestellen in de markt komen.

 [het artikel wordt regelmatig geupdated!]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies