Weinig tevredenheid over internetproviders

Vorig artikel Volgend artikel

Weinig tevredenheid over internetproviders

Er is bij de consument slechts weinig tevredenheid over de internetproviders. Dat blijkt uit een enquête van de consumentenorganisatie Test-Aankoop. Alleen EDPnet en Telenet halen een tevredenheid van meer dan 50%, terwijl Numericable met amper 30% de laagste waardering geniet.

Er wordt aan toegevoegd dat de consument bij Telenet, Belgacom en Voo ontevreden is over de tarieven. Daarnaast blijkt dat de Belgische consument gemiddeld 14 uur per week online is, maar bij jonge volwassenen is dat 18 uur. Verder komt Test-Aankoop tot de vaststelling dat 60% van de Belgen dagelijks online is. Eén op drie is bezorgd over de veiligheid op het internet en meer dan een kwart heeft vragen bij de veiligheid en bescherming van kinderen. De meeste klachten gaan over trage verbindingen (51%), klantendiensten (35%) en moeilijke verbindingen (29%). Via

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies