Widgets en gadgets maken advertentie aantrekkelijker

Vorig artikel Volgend artikel

Widgets en gadgets maken advertentie aantrekkelijker

Advertenties krijgen met gadgets en widgets een nieuwe en aantrekkelijke dimensie. Dit stelt Michiel Holsheimer, communicatie en webanalytics specialist. Widgets zijn kleine applicaties die op het bureaublad draaien en daar bijvoorbeeld de tijd, het weer of het laatste nieuws weergeven.

Volgens Holsheimer zijn widgets ideaal voor marketingdoeleinden. Overigens zijn widgets of gadgets hetzelfde, alleen draait de een respectievelijk op het Macplatform en de ander op het Windowsplatform. Widgets lijken marketeer en consument op een harmonieuze manier tot elkaar te brengen. Dat komt onder andere omdat consumenten de widgets vrijwillig gebruiken en ze niet door marketeers worden opgedrongen. De gebruikers helpen de widget zelfs vaak zelf verder te verspreiden. De miniapplicaties worden steeds populairder: bijna 40 procent van de internetgebruikers weet wat widgets zijn, minder dan de helft gebruikt ze ook daadwerkelijk. Uit metingen blijkt dat in 2007 bijna 220 miljoen mensen gebruik maakten van widgets.

Bij widgetmarketingcampagnes kunnen gebruikers hun merkbeleving aanpassen met behulp van de widget; is de widget een verlengstuk van de totale campagne; vestigt de widget de aandacht op een bepaalde gebeurtenis in de campagne en levert de widget dagelijks nieuwe informatie.

[Marketing Tools - MDWeekly]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies