'YouTube verliest dit jaar 470 miljoen dollar'

Vorig artikel Volgend artikel

'YouTube verliest dit jaar 470 miljoen dollar'

's Werelds grootste videosite YouTube verliest dit jaar 470 miljoen dollar. Dat berekende een analist van Credit Suisse. Volgens zijn berekeningen duurt het nog wel even vooraleer eigenaar Google de 1,65 miljard dollar die het eind 2006 betaalde voor de videosite recupereert. Steeds stijgende kosten en de beperkte mogelijkheid om die kosten via advertenties te recupereren blijken een fataal businessmodel voor vele sociale media.

Volgens Spencer Wang van Credit Suisse kan Google bij amper 3 procent van de pagina's bij YouTube advertenties plaatsen. Hij schat de omzet dit jaar voor YouTube op 240,9 miljoen dollar, wat wel een groei van 20 procent betekent ten opzichte van vorig jaar. Wang denkt dat Google meer deals moet sluiten met entertainmentbedrijven om YouTube winstgevend te maken. Het zou ook moeten sleutelen aan de advertentieformaten en de effectiviteit van de advertenties moeten verhogen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.