Zoekertjessites 2dehands.be lanceert online Teleshop-concept

Vorig artikel Volgend artikel

Zoekertjessites 2dehands.be lanceert online Teleshop-concept

Verkopers op de zoekertjessite krijgen de mogelijkheid om hun spullen aan te prijzen via een gepersonaliseerde TV reclame. In de vorm van een Teleshop-spot zetten enthousiaste, zongebruinde presentatoren zowel de artikelen als de verkoper in de kijker. Dankzij een overeenkomst met Nieuwsblad.be en Lavenir.net verschijnt de spot ook nog eens als bannercampagne op beide nieuwssites. Zo lijkt het alsof de verkopers een crossmediale campagne voeren voor hun zoekertje. Het Leuvense reclamebureau Kunstmaan ontwikkelde het concept en de website. Nog nooit eerder is in België een dergelijk initiatief gerealiseerd.

Spot in 3 simpele stappen

Verkopers op 2dehands.be kunnen voortaan hun spullen verkopen via de Teleshop. Het enige wat ze moeten doen is een zoekertje plaatsen op 2dehands.be en hun spot aanmaken op teleshop.2dehands.be. Dat gebeurt in 3 simpele stappen: kiezen welk zoekertje in de kijker gaat komen, een foto van zichzelf uploaden en twee vragen beantwoorden. Met deze gegevens hebben de twee Teleshoppresentatoren Jim en Marjorie meer dan voldoende om het product de hemel in te prijzen. Tijdens de uitzending krijgen we foto’s van de verkoper en van het product te zien en vertellen de presentatoren ons er alles over. Er is zelfs een getuige die vertelt hoe zijn leven is veranderd dankzij het artikel in kwestie. Dankzij een samenwerking met Nieuwsblad.be en Lavenir.net verschijnt de spot ook nog eens als bannercampagne op beide nieuwssites. Uiteraard is het ook mogelijk om het spotje via verschillende social media kanalen te delen.

Uniek

Volgens Aldine Reinink (Marketing en Communicatie Manager van 2dehands.be) voert de zoekertjessite sinds enkele maanden intensief campagne op TV en online. Kunstmaan had een duidelijke opdracht: de site moest voldoen aan hoge eisen wat traffic betreft, door de koppeling met 2dehands.be en Nieuwsblad.be, beide top 10 CIM-sites. Daarnaast stond gebruiksvriendelijkheid, net als bij 2dehands.be, voorop. Tenslotte moest de actie echt uniek zijn. 

Volgens Wim Vanhaeren (Partner en Creative Director van Kunstmaan) komt deze sympathieke en humoristische manier van communiceren perfect overeen met de merkwaarden van 2dehands.be: “Bovendien was het erg leuk voor ons om eens in die absurde sfeer van een Teleshopkanaal te werken. Maar het positieve is vooral dat de campagne echt een meerwaarde betekent voor de klanten van 2dehands.be. Zij kunnen hun zoekertje immers nog eens extra onder de aandacht brengen en ze krijgen banneringsruimte op de belangrijkste nieuwssites in Vlaanderen en Wallonië. Deze actie kwam overigens tot stand  in zeer nauwe samenwerking met de mensen van 2dehands.be en dat is volgens ons hét recept van een geslaagde campagne.”

Schermafbeelding%202012-01-25%20om%2012.50.47

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies