De Batmobile, maar dan in het echt!

De Batmobile, maar dan in het echt!

Vorig artikel Volgend artikel

Op CES in Las Vegas heeft "Faraday Future" zijn electric concept car voorgesteld. Dat is niet zo bijzonder, want CES concurreert al veel langer met de grote autoshows. Maar deze wagen is wel heel speciaal, want dit is de Batmobile in het echt! De elektrische wagen heeft 1.000 pk en naast het uiterlijk, springt de modulaire opbouw het meest in het oog.

FFZero1 Faraday Future

In bovenstaande filmpje is de vergelijking met de Batmobile al snel gemaakt! Toch was het een grote verrassing, want tot vanmorgen was er nog weinig bekend over het mysterieuze Faraday Future. Weinigen wisten waarmee ze bezig waren en niemand liet iets los.

De FFZero1 heeft 1000 pk onder de motorkap en sprint van 0 tot 100 binnen 3 seconde. Hij gaat moeiteloos naar de 200 km/uur en als dat nog niet snel genoeg is: zijn topsnelheid is 321 km/uur. De Batmobile is wel niet de perfecte wingman, want het is helaas maar een éénzitter.

Exterior_12.0

Concurrentie voor Tesla

Hoe de werkelijke modellen er uit gaan zien is allemaal nog afwachten. De FFZero1 is enkel een smaakmaker en de modellen voor massaproductie kunnen dus wel afwijken van dit design. Faraday Future wil tegen 2020 de eerste elektrische voertuigen klaar hebben en zo concurreren met Tesla.

Of er dan nog een stuur zal nodig zijn is nog de vraag, want ondertussen kunnen de Tesla S wagens al zelf rijden en wie weet wat is er binnen een dikke 4 jaar nog allemaal mogelijk!

back-exterior

Modulair

Wat de FFZero1 ook zo speciaal maakt is dat het onderstel vast staat, maar dat al de andere onderdelen modulair zijn. Dit houd in dat je zelf kan kiezen hoe je de wagen opbouwt. Zo kan je kiezen voor meer accu's, zodat je een langere afstand kan rijden, of voor een groter bovenstel en dus meer zit plaatsen.

Een modulaire wagen heeft achteraf nog een voordeel: stel dat je iets moet vervangen (omdat het stuk is), zal dit gemakkelijker en goedkoper zijn.

Als er één ding zeker is, dan is het wel dat de automotive industrie nog maar in zijn kinderschoenen staat. Zoals ik eerder al zei: wacht maar tot 2020! Je gaat nogal ogen trekken als je dan terug denkt aan vandaag!

Jiri Truijen

Jiri is hoofdredacteur van Belgiancowboys. Hij richt zich vooral op Technologie & Gadgets.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies