Adobe introduceert nieuwe Adobe Social inclusief predictive publishing

Vorig artikel Volgend artikel

Adobe lanceerde eind vorige week de vernieuwde versie van Adobe Social en wij spraken met Adobe over de nieuwe features. Naast de social predictive publishing-mogelijkheden, biedt Adobe Social nu ook integratie met Flickr, Foursquare, Instagram en LinkedIn. Daarnaast bevat de nieuwe versie een mobiele user interface, verbeterde rapportage-mogelijkheden en nieuwe opties om samen te werken. Web_AdobeSocial Met Adobe Social kan je niet alleen social media monitoren en analyses uitvoeren, maar het laat je toe om ook al je sociale media profiles te beheren vanuit de tool, inclusief het advertising luik. Vanaf nu dus ook met Foursquare, Instagram, LinkedIn en Flickr naast alle andere bekende sociale media kanalen. En ook op mobile. Bekijk hier de video. Belangrijke updates dus waar vooral de predictive publishing update onze aandacht trok. Net zoals bij andere social publishing tools (denk maar aan Hootsuite bijvoorbeeld) geeft Adobe Social aan welk moment op de dag het best is voor je updates, maar wat het echt mooi maakt is dat de tool ook aangeeft wat het succes van bepaalde updates gaat zijn, zowel op vlak van reach als engagement. Hoe dit precies in zijn werk gaat zouden we liefst vooral zelf een keer uittesten maar dat klink alvast veelbelovend.

"Adobe heeft ook een krachtige nieuwe predictive publishing-functie voor Adobe Social, waarmee social engagement van individuele content kan worden voorspeld, waarbij automatisch de ideale timing wordt voorgesteld om de resultaten van content te verbeteren. De predictive publishing-functie in Adobe Social helpt social media-teams om content te verspreiden die het beste aansluit bij de interesse van hun doelgroep. Doordat de oplossing gaandeweg leert, worden de suggesties steeds specifieker en wordt de oplossing bij iedere actie steeds slimmer."
Meer moois zit 'em in het feit dat Adobe Social volledig geïntegreerd is met de Adobe Marketing Cloud, op zich ook reeds een hele mooie set marketing oplossingen van Adobe. Het is o.a. deze integratie die het analytics luik van Adobe Social zo sterk maakt. Het voordeel om meerdere oplossingen uit de Marketing Cloud te gebruiken is dat je dashboard kan opmaken waarbij je verschillende elementen van de verschillende oplossingen naast elkaar kan zetten. Web_AdobeMarketingCloud

Kris Hoet

Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgian Cowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Chief Innovation Officer bij Happiness. Als regelrechte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies