Amerikaanse winkelketen introduceert digitale 'shoppable' etalages met levensgrote tablets

Vorig artikel Volgend artikel

kate spade In New York kan je tegenwoordig de nieuwe collectie van Kate Spade, een Amerikaanse designerlijn, shoppen via virtuele displays in downtown Manhattan. Dat op zich lijkt niet zo heel spectaculair. De zaak verandert echter wel als je weet dat je al binnen het uur (en dat 24/7) je pakketje via een sympathieke fietskoerier bij je thuis kan ontvangen. Bovendien is de shop enkel via het 'voetpad' beschikbaar en dat op vier locaties in New York city. In New York is het ritme waarmee je je verplaatst niet te stuiten. Een teller aan een gemiddelde New Yorkse shop slaat tilt als je zou berekenen hoeveel mensen er op een dag de vitrines passeren. Dat brengt dus heel wat opportuniteiten met zich mee op vlak van retail, zo bedacht ook het team van Kate Spade in samenwerking met eBay. Je aandacht wordt al meteen getrokken door een catchy, felgele etalage met een levensgrote tablet die je in optimale view de nieuwe collectie van Kate Spade toont. Via een touchscreen raak je al je favoriete items aan voor extra info en zo kan je één voor één beslissen welk kledingstuk of accessoire je ook effectief thuis bezorgd wil hebben. kate spade Deze virtuele shop is de ideale manier om tijdelijk leegstaande panden een nieuwe bestemming te geven (de shop is er nog tot 7 juli 2013). De inkleding is ook bijzonder geslaagd: de etalage zelf is volledig als store ingericht en biedt een geslaagde preview van de trendy collectie. Ik zie wel in waarom dit cool retail concept ook een succes zou kunnen zijn op onze Antwerpse Meir.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies