Apple prijkt bovenaan top 100 meest waardevolle global brands van 2013

Vorig artikel Volgend artikel

ranking global brands 2013 Dit jaar maakte BrandZ, 's werelds grootste brand equity database, opnieuw een ranking van de 100 meest waardevolle global brands. Apple blijft daar nummer één van de top 10 van merken. De waarde van de topmerken groeit met 7 % naar een indrukwekkende 2,6 triljoen dollar. apple 's Werelds grootste merken zijn honderden biljoen dollars waard. Dit jaar komen de 100 meest waardevolle dus samen op een 2,6 triljoen dollar. Maar wat bepaalt nu eigenlijk de waarde van een merk als Apple dit jaar? De belangrijkste factoren zijn de volgende: een evenwicht tussen lokale en globale sterktes, de diversificatie naar nieuwe businesssectoren, het bezitten van een sterk corporate brand en enerzijds het uitbouwen van een premium of anderzijds een alledaags merk. global brands De top 10 van merken - waaronder 'merkreuzen' als Google, McDonald's en Coca-Cola - bezitten deze kwaliteiten in overvloed volgens de global director van BrandZ, Peter Walshe. Wat opmerkelijk is bij de meest populaire of sterke merken, is dat het merk een stuk langer kan blijven bestaan, robuuster is en minder beïnvloedbaar is door de economische fluctuaties. Het merk is daarom duurzamer dan de financiële toestand van dat moment. Een belangrijke les in deze huidige economische situatie. De volledige top 100 kan je hier bekijken.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies