Content marketing kost 62 % minder dan traditionele marketing [infographic]

Vorig artikel Volgend artikel

De term 'content marketing' is tegenwoordig een echte rage. Iedereen heeft het erover en daarom is onderstaande infografiek er om het begrip meer te duiden en dieper in te gaan op hoe het onze marketingstrategie beïnvloedde en vooral veranderde. Demand Metric maakte volgende (uitgebreide - want je moet eventjes scrollen om het einde te bereiken) infographic die vol staat met facts over de benaming, waarbij de 'mosterd' bij verschillende bronnen werd gehaald. Volgens de onderzoekers blijkt dat marketeers tegenwoordig 25 % van het marketingbudget aan content marketing spenderen. 78 % van de CMO's (chief marketing officers) zien het als 'the wave of the future'. Per dollar die aan content marketing gespendeerd wordt, lijkt het 3 keer zoveel leads te genereren als traditionele marketing en kost het 62 % minder. Het ziet er dus naar uit dat het lijkt te werken. Zo zegt 80 % van alle mensen dat ze het aangenaam vinden om een bedrijf te leren kennen via custom content, 90 % vind het nuttig en 60 % gaat op zoek naar een product of merk waarover ze gelezen hebben. 70 % van verkiest om een bedrijf te leren kennen door een artikel dan via advertising. Niet alle content marketing is goed uitgevoerd uiteraard, maar daarover vind je tegenwoordig wel genoeg artikels. Hence the infographic. content marketing

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies