Dit zijn alle Belgische winnaars van Cannes Lions 2013

Vorig artikel Volgend artikel

cannes lions Afgelopen week zakten opnieuw heel wat gezanten van onze Belgische reclamebureaus af naar het mondaine Cannes voor de 60ste editie van Cannes Lions: het internationale festival voor de creativiteit. In de internationale vakpers beschreven als 'the world's biggest ad festival' en daarom dé ontmoetingsplek voor al wie hoge toppen scheert in de reclamewereld. Decadent? Ja. Daarom onbelangrijk? Absoluut niet. En dat is nog een understatement. Wie trouwens het argument bovenhaalt dat België met zijn beperkte 'geografische capaciteit' niet kan meetellen om dergelijke grote prijzen te winnen, heeft beslist de shortlist voor de verschillende categorieën (print, outdoor, PR, mobile, ...) van het festival nog niet bekeken. Deze editie telde 17 hoofdcategorieën en een veelvoud aan subcategorieën met allemaal aparte prijzen. De allerhoogste bekroning is een 'Grand Prix'. Die was o.a. weggelegd voor ‘Dumb ways to die ’, met de hoogste onderscheiding in de categorieën radio en ‘direct’ lions. Per reeks zijn er ook een onbepaald aantal campagnes die een gouden, zilveren of bronzen lion kunnen winnen. Net daar zijn heel wat Belgische 'producten' vertegenwoordigd die met een beeldje het Palais des Festival et des Congrès in Cannes mochten verlaten. We zetten ze hier even op een rijtje:  Gouden lion

  • Direct: TBWA met 'Gap in the market' voor KBC
  • Outdoor: Publicis met 'Lumberjack' voor STIHL
  • Outdoor: Duval Guillaume Modem met 'Wedding/bear/funeral' voor TNT
  • Mobile: Duval Guillaume Modem met 'Second Life apps' voor Reborn
  • PR: Duval Guillaume Modem met 'Mind Reader' voor Febelfin
Zilver lion:
  • Media: TBWA met 'Gap in the market' voor KBC
  • Outdoor: Publicis met 'Lumberjack' voor STIHL
  • Outdoor:  Duval Guillaume Modem met 'Wedding/bear/funeral' voor TNT
  • Media: Mortierbrigade met 'Make it to muse' voor Studio Brussel
  • PR: Mortierbrigade met 'Make it to muse' voor Studio Brussel
  • Media: Duval Guillaume Modem met 'Power of newspapers' voor Newspaperswork
  • PR: Ogilvy met 'Donate your FB timeline' voor Alzheimer's World Day
  • Promo & Activation: Mortierbrigade met 'Song for life' voor Studio Brussel
  • Film: Happiness met 'Toyota GT86 Test Wife' voor Toyota Motor Europe
music for life Bronzen Lion:
  • Promo & Activation: TBWA met 'Gap in the market' voor KBC
  • Press: Publicis met 'Lumberjack' voor STIHL
  • Direct: Duval Guillaume Modem met 'Second Life apps' voor Reborn
  • Film: Mortierbrigade met 'Make it to muse' voor Studio Brussel
  • Media: Duval Guillaume Modem met 'Poker' voor Carlsberg
  • Film: Duval Guillaume Modem met 'Poker' voor Carlsberg
  • Branded Content & Entertainment: Duval Guillaume Modem met 'Poker' voor Carlsberg
  • Outdoor: Duval Guillaume Modem met 'Drama hits the Netherlands' voor TNT
  • Media: Publicis met 'Alcohol barries' voor Responsible Young Drivers
  • Press: Happiness met 'Don't text and die' voor OVK/PEVR
  • Radio: Famous met 'Opposites' voor Klara
Het absolute prijzenpaardje blijft Duval Guillaume Modem uit Antwerpen met 10 onderscheidingen voor 6 verschillende campagnes. De campagnes voor KBC, STIHL, Studio Brussel en Carlsberg waren op hun beurt afzonderlijk goed voor 3 verschillende onderscheidingen. Met 15 gelauwerde campagnes is deze editie van Cannes Lions een succes voor de Belgische delegatie. ACC België, Association of Communication Companies, verklaart dat creativiteit in ons Belgische DNA zit en duidelijk op te merken valt in de reclamecampagnes die we 'produceren'. België staat duidelijk op de kaart in de reclamewereld.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies