Eerlijke Smart autoreclame toont auto hoe hij écht is

Vorig artikel Volgend artikel

smart car Eerlijkheid en authenticiteit is de beste 'policy' in reclame, hoewel marketeers daar niet altijd rekening mee houden. Zaken worden overdreven in de verf gezet, de waarheid wordt 'uitgerokken', ... én de echte karakteristieken van een product of merk zijn ver te zoeken. In deze Duitse commercial van BBDO voor Smart Car is 'eerlijkheid' wél het codewoord. De Fortwo reclame toont hoe een auto écht is en focust hierbij op wat hij vooral niet kan (maar wat in de meeste autospotjes grandioos wordt overdreven) zoals een berg oprijden, zonder problemen door een moeras rijden, ... Waar de auto echter wel in uitblinkt is de gemakkelijkheid waarmee je een Smartje in de stad tussen een kleine parkeerplaats in kan rijden. Die eigenschap wordt dan weer wel extra in de verf gezet. BBDO Germany won hiervoor trouwens een gouden Cannes Lions in Film en Film Craft. Bekijk hieronder het filmpje van de commercial. Probeer misschien eens te raden hoeveel 'Smartjes' er moesten sneuvelen om deze commercial te maken? ;-)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies