Facebook telt 1 miljoen grotendeels 'kleine' actieve adverteerders

Vorig artikel Volgend artikel

facebook ads Facebook heeft ondertussen meer dan 1 miljoen actieve adverterende bedrijven op het sociale netwerk. "Het grootste deel daarvan zijn kleine ondernemingen", kondigde Dan Levy, Director Global Marketing Solutions bij Facebook, gisteren aan. Een actieve adverteerder is iemand die in de afgelopen 4 weken op Facebook geadverteerd heeft. Bij die adverteerders horen grote multinationals, maar juist voor lokale bedrijven is Facebook het geschikte advertentieplatform: het is laagdrempelig én betaalbaaar. Volgende Europese statistieken zijn kleine bedrijven met Facebook in staat zijn om klanten en bezoekers te bereiken:

  • 1,2 miljard contacten tussen personen en lokale bedrijven (gemeten op 1 april)
  • In 1 week 270 miljoen views voor lokale bedrijfspagina's (gemiddelde van 1 tot 28 maart 2013)
  • In 1 week 8 miljoen reacties op pagina's van lokale bedrijven (gemiddelde van 1 tot 28 maart 2013)
  • 61% van de maandelijks actieve gebruikers is verbonden met ten minste 1 lokale bedrijfspagina (gemeten op 31 maart)
Facebook blijft groeien sheryl sandberg Er is duidelijk nog ruimte voor Facebook om te groeien. Facebook's COO Sheryl Sandberg onthulde in mei dat 16 miljoen kleine bedrijven actief hun Facebook gebruiken door een eigen pagina te ontwikkelen en te updaten. De meeste eigenaars van bedrijven beginnen zelf als Facebook user en gaan dan aan de slag met het lanceren van eigen pagina's voor hun onderneming. Vervolgens evolueren ze naar advertenties om hun pagina te kunnen promoten. De feedback die Facebook krijgt van die bedrijven is dat ze de mogelijkheden om te adverteren 'simpel' moeten houden. Facebook past dat inzicht toe door hun 'advertentieproducten' op het mobiel platform te vereenvoudigen en de experience voor de adverteerders te stroomlijnen en te verbeteren.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies