Facebook heeft ondertussen meer dan 1 miljoen actieve adverterende bedrijven op het sociale netwerk. "Het grootste deel daarvan zijn kleine ondernemingen", kondigde Dan Levy, Director Global Marketing Solutions bij Facebook, gisteren aan. Een actieve adverteerder is iemand die in de afgelopen 4 weken op Facebook geadverteerd heeft. Bij die adverteerders horen grote multinationals, maar juist voor lokale bedrijven is Facebook het geschikte advertentieplatform: het is laagdrempelig én betaalbaaar. Volgende Europese statistieken zijn kleine bedrijven met Facebook in staat zijn om klanten en bezoekers te bereiken:
- 1,2 miljard contacten tussen personen en lokale bedrijven (gemeten op 1 april)
- In 1 week 270 miljoen views voor lokale bedrijfspagina's (gemiddelde van 1 tot 28 maart 2013)
- In 1 week 8 miljoen reacties op pagina's van lokale bedrijven (gemiddelde van 1 tot 28 maart 2013)
- 61% van de maandelijks actieve gebruikers is verbonden met ten minste 1 lokale bedrijfspagina (gemeten op 31 maart)
Redactie BelgianCowboys
De redactie van Belgiancowboys is te bereiken via redactie@belgiancowboys.be