Facebook wil "TV-style" commercials

Vorig artikel Volgend artikel
Bloomberg meldt dat Facebook plannen heeft om commercials zoals op de televisie te gaan verkopen. 1 miljoen tot 2,5 miljoen dollar zouden adverteerders moeten gaan betalen voor een commercial van 15 seconden die door bezoekers aan de populaire Sociale netwerksite maximaal drie keer per dag gezien zouden worden. Facebook lanceert Graph Search
Hiermee zet Facebook flink de concurrentie in met de televisiewereld waar nog steeds miljarden aan advertentiegelden worden verdiend. Niet voor niets wordt er een 15-seconden filmpje beoogd: dit is de minimum lengte van een TV-commercial. De commercials zullen verkocht worden voor 24 uur per keer en de prijs hangt af van het aantal potentiële kijkers. Selecties kunnen alleen gemaakt worden op basis van geslacht en leeftijd. Het idee is niet zo vreemd: miljoenen mensen zijn dagelijks actief op Facebook en ook op prime-time zijn er alleen al in de Verenigde Staten 88 miljoen tot 100 miljoen actieve gebruikers. Een flinke markt voor potentiële adverteerders. Dit bericht werd overgenomen van Dutch Cowboys
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies