Facebook viseert KMO-markt voor nieuwe vormen van advertising

Vorig artikel Volgend artikel

facebook ad Facebook blijft wereldwijd groeien maar is druk bezig om hun 'big data' commercieel verder te exploiteren en experimenteren daarbij met allerlei verschillende reclamevormen. Ze blijven één van 's werelds grootste sociale netwerken maar zien in de 'mature' markten de eerste tekenen van 'Facebook moeheid' onstaan. Recente studies in de Verenigde Staten wezen ook al uit dat jongeren minder tijd willen gaan spenderen op Facebook. Bovendien toonde het débacle met de vertrekkende en dan terugkomende grote adverteerder General Motors aan, hoe afhankelijk ze zijn van de grote merken. Ze proberen dus nu, geïnspireerd door Google, allerlei reclamevormen te slijten aan de KMO-markt. Google genereert 70 % van hun omzet bij kleinere bedrijven die in de Verenigde Staten gemiddeld 10 000 dollar per jaar aan adwords kopen. Vandaag zitten reeds 16 miljoen KMO's op Facebook waarvan er minstens een half miljoen reclameproducten kopen. Facebook probeert deze bedrijven te overhalen met wat ze zelf hun 'secret sauce' noemen: een mix van gebruikersdata, surfgedrag en succes cases van adverteerders. De KMO-focus en nieuwe mobiele applicaties zou een verdere groei van Facebook in de toekomst moeten garanderen. facebook KMO

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies