Jongeren vinden Facebook brandpages niet geloofwaardig

Vorig artikel Volgend artikel

Insites Dat is alvast één van de conclusies van een nieuwe Insites onderzoek naar Generation Y. Het blijkt dat slechts 1% van de 15- tot 25-jarige Belgen de pagina van een merk op Facebook een geloofwaardige bron vindt van informatie over het product. Met dat resultaat zijn dergelijke pagina’s bij jongeren niet méér geloofwaardig voor hen dan reclame of dan wat een concurrent over het merk zou vertellen. Het toont verder vooral aan dat brandpages op Facebook door de meeste jongeren (en waarschijnlijk niet alleen jongeren) duidelijk als reclame worden aanzien. Erger nog, dat het als 'klassieke' advertising wordt aanzien. De 'Condescending Corporate Brand Page' op Facebook probeert ons dat trouwens reeds een tijdje op een zeer pijnlijke manier duidelijk te maken. U zal ongetwijfeld veel zaken uit dit onderzoek spontaan herkennen, maar het blijft wel een goeie lectuur als u een idee wil krijgen van de Generation Y in Europa. Insites heeft voor dit onderzoek 4.000 jongeren tussen 15-25 jaar ondervraagd in 16 verschillende landen. Het resultaat ziet u hier:

Kris Hoet

Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgian Cowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Chief Innovation Officer bij Happiness. Als regelrechte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.