Leuk idee voor Youtube banners bij UNICEF Tap Project

Vorig artikel Volgend artikel

Droga5 heeft de nieuwe Tap Project campagne bedacht voor UNICEF waarbij ze volledig de kaart getrokken hebben van Facebook. Via de site kunnen deelnemers aan de campagne namelijk $5 doneren en op die manier een kind voorzien van drinkbaar water voor 200 dagen. Op die manier willen ze het enerzijds heel makkelijk maken om deel te nemen aan de actie en vrienden aan te zetten om hetzelfde te doen, maar ook de nodige ruchtbaarheid geven aan het probleem. Want elke dag sterven er in heel de wereld ongeveer 4.000 kinderen onder de 5 jaar wegens een gebrek aan drinkbaar water. Op Youtube maakten ze daarvoor gebruik van Youtube banners met een kleine twist. De banners geven in realtime het doel aan van het aantal views dat de video zou moeten bereiken. Het doel van 5.000 views is ondertussen overschreden dus het is iets minder duidelijk als je nu gaat kijken maar wel heel leuk gebruik van die bannering vonden we. Web_TapProject  

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies