Marketing
Naar-Pringles-geurende kaarsen
Kaarsen die geuren – toegegeven, dit werkwoord is misschien niet helemaal op zijn plaats – naar Pringles. Korte pauze om het te laten doordringen. Jup, de chipsfabrikant brengt een reeks kaarsen op de markt met drie...
Eurobest: welke seminaries gaan we volgen?
Er zijn ontzettend veel sprekers deze week op Eurobest. Hieronder een paar sprekers waar wij alvast naar uitkijken: - Ben Priest: Founder & Chief Creative Officer, adam&eveDDB Van hem wil ik horen hoe je snel kan groei...
Eurobest: wie won ook alweer in 2014?
Dinsdag begint Eurobest en dit jaar komt de top van het marketing wereldje naar Antwerpen, daar moet Belgian Cowboys uiteraard bij zijn. Alvorens ons te verliezen in analyses en pronostieken willen we nog even kijken wel...
Boondoggle rekruteert adblockers
Boondoggle is op zoek naar versterking. Om de juiste mensen te rekruteren, pakt het bureau uit met een opmerkelijke campagne op de grootste Belgische marketing- en communicatiewebsites: een banner die alleen te zien is v...
Medialaan neemt Mobile Vikings over
Medialaan wordt plotsklaps weer een beetje minder een klassiek mediabedrijf. Met de overname van de populaire operator Mobile Vikings wordt ze een volwaardige mobiele dienstverlener. Mobile Vikings is een innovatief bed...
Kunnen kinderen een dag een bank runnen?
Hoe zou jij reageren als je een afspraak hebt met een bankier over belangrijke geldzaken en er staat ineens een kind van een jaar of acht voor je neus die de afspraak overneemt? Het overkwam een aantal mensen bij Record...
McWhopper, de burger waar iedereen al jaren op zat te wachten
Het lijkt echt te gaan gebeuren, de fastfood battle tussen Burger KIng en McDonald's lijkt ten einde. In een open brief aan McDonald's vraagt Burger King om op de internationale Dag van de Vrede, 21 september a.s. een un...
Air New Zealand lanceert ludieke instructievideo
Zeg eens eerlijk, let jij écht goed op tijdens de veiligheidsinstructies in het vliegtuig? De meeste mensen niet en daarom komt Air New Zealand met een instructievideo die zeker jouw aandacht trekt. In de nieuwe video...
Nog niet eerder vertoond: make-up verwijderen van een magazine
Eigenlijk is het niet alleen origineel, maar ook best briljant om een sample van je product in een magazine toe te voegen op een manier waarop je wereldwijd de aandacht krijgt. Neutrogena, noem het maar een make-up remov...
Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies
‘Free Spirits’ is een mini-docuserie van het Belgische biermerk Primus met als onderwerp om gelijkgestemde eigenzinnige zielen te portretteren. De serie volgt een aantal mensen die hun eigen weg volgen en bewuste keu...
Video: Cristiano Ronaldo showt zijn skills verkleed als dakloze
In januari kwamen er al wat video's online van Christiano Ronaldo die random met mensen aan het voetballen was in de straten van Madrid. Undercover, dat wel. Verkleed als dakloze verrast hij omstanders met zijn geweldige...
Nestlé gebruikt naakte Baristas om koffie te verkopen
Aan originaliteit heeft het niet gelegen om een commercial van Nestlé viral te laten gaan. Inzet was om meer aandacht te krijgen voor hun koffie met een 'naturel-creamer'. De reclamemakers bedachten het Natural Bliss Ca...
Marketingmythe ontkracht: Sex doesn't sell
Hebben reclame- & marketingbureaus het decennialang bij het verkeerde eind gehad? Daar lijkt het wel op nu een recente studie van de Ohio State University aantoont dat seks in reclamecampagnes ervoor zorgt dat mensen zic...
Lexus Hoverboard, Hoax, briljante marketing of werkelijkheid?
Is de Lexus Hoverboard een stukje briljante technologie die het mogelijk maakt om geheel in stijl van Back to the Future 2 op je skateboard te kunnen vliegen? Techniek waar waarschijnlijk zelfs Elon Musk van Tesla van m...
5 e-mails die je helpen van een lead een klant te maken
50% van de leads die je verzamelt zijn nog niet ‘sales-ready’. Dat geluid hoor je vast ook op jouw sales afdeling. Hoe krijg je vanuit die grote bak met leads nu de juiste leads bij jouw sales collega’s? Het antwoo...
Maak jij een originele foto met een blikje?
Blikjes van Fanta zien er al jaren ongeveer het zelfde uit. Oranje en van veraf te herkennen. Maar nu komt Fanta met iets nieuws; een grappige afbeelding op ieder blikje waarmee jij een zo’n origineel mogelijke foto mo...
Een flashmob maar dan anders
Iedereen kent het; de welbekende flashmob. Iemand begint met dansen op een openbare plaats en het lijkt aslof steeds meer mensen spontaan mee gaan dansen terwijl het eigenijk een ingestudeerde act is. Coca-Cola wilde een...
Wat is lekker naast een Leffe?
Welke smaak past er goed bij een Leffe? Dat vroegen de brouwers van Leffe zich ook af en daarom gingen ze op onderzoek uit. Zij gingen onder andere langs bij chefkok Stephanie. Zij krijgt de uitdaging om 3 hapjes te verz...
Geen halfnaakte mannen meer bij Abercrombie & Fitch
Een van de meest opmerkelijke promotiestunts van de laatste paar jaar stopt ermee. Amerikaanse modeketen Abercrombie & Fitch neemt afscheid van hun sexy, halfnaakte, mannelijke modellen. De modellen met ontblote bovenli...
Wauw! Hyundai zendt boodschap de ruimte in
De vader van de 11-jarige Stephanie heeft een bijzondere baan. Stephanie's vader is astronaut en is dus vaak langere tijd in de ruimte. Omdat Stephanie haar vader - natuurlijk - mist wil ze hem een bijzondere boodschap s...
Heb jij heel je leven onder controle?
Als man wordt van je verwacht dat jij je leven onder controle hebt. Fijne baan, leuke vriendin, af en toe op vakantie en ga zo maar door. Daar kun je geen spelbrekers bij gebruiken, zo bewijst ook onderstaand filmpje....
Top vijf van de digital marketing trends voor 2015
2015 wordt een spannend jaar. Uit onderzoek blijkt dat er voor marketeers veel kansen zijn om hun verhaal te vertellen en zich te onderscheiden van de concurrentie – de grootste uitdaging en een prioriteit voor het m...
Captain Morgan; Drink like a captain!
Captain Morgan, wie kent het niet? Het bekende rum merk met een piraat als boegbeeld. Dat het merk ook heel veel humor bevat bewijzen de onderstaande reclame filmpjes. De filmpjes brengen je terug in de setting 1671, P...
Vliegende mannequins, modemerk gebruikt drones
Black Friday, de dag na Thanksgiving Day is inmiddels een wereldwijd fenomeen aan het worden. Merken doen er alles aan om klanten te lokken. In Brazilië hebben ze wel een heel originele manier gevonden om dit te do...