Pinterest & Instagram gaan de reclametoer op

Vorig artikel Volgend artikel

Promoted pins. Het zal niet lang meer duren vooraleer u deze tussen de je andere pins op Pinterest ziet staan. En dat moet geen verrassing wezen. Met meer dan 10 miljoen unieke bezoekers per maand groeit de service nog steeds sneller dan Twitter of Facebook tijdens dezelfde periode na lancering. Belangrijker nog, Pinterest zou goed zijn voor 41% van alle social media referrals en da's zelfs meer dan Facebook. En aangezien Pinterest nog steeds gratis is en geen enkele premium noch subscription offering heeft, is het uitblijven van reclame een kwestie van tijd. Web_PinterestBoard Geen flashy banners, altijd duidelijk gemarkeerd als reclame en steeds relevant, dat beloven zij bij Pinterest alvast. En de eerste testen (op basis van categorie en zoekopdrachten) zijn blijkbaar niet voor echte adverteerders en dienen enkel als test. Laat ons even weten als je de eerste promoted pins ziet voorbijschieten en stuur ons dan zeker een screenshot. Ook Instagram gaat de eerste stappen zetten om reclame toe te laten op de service. De grootste challenge daar (groter dan bij Pinterest) zal zijn hoe ze deze reclame integreren zonder de 'cool-factor' teveel te beïnvloeden - dixit Instagram. In 2014 mag je je dus zeker aan reclame verwachten op beide populaire sociale media kanalen.  

Kris Hoet

Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgian Cowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Chief Innovation Officer bij Happiness. Als regelrechte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies