Twitter lanceert zijn advertising API

Vorig artikel Volgend artikel

Twitter lanceert de nieuwe API Zoals eerder vandaag al door de geruchtenmolen voorspeld, heeft Twitter net zijn advertising API aangekondigd. Deze 'APplication Interface' stelt marketing mensen in staat om advertenties te controleren, aan te kopen en beheren op Twitter's sociale netwerk. Tot op heden heeft het bedrijf de boot hierin afgehouden, vanaf vandaag komt daar verandering in. Sinds het ontstaan van Twitter in 2006 is de sociale netwerksite aan een steile opmars begonnen, en geraakt - de laatste jaren - steeds meer ingeburgerd. Tot 2010 werd Twitter ondersteund door externe investeerders, daarna begon het genoeg online advertentie inkomsten te genereren. De twitter API maakt het interessant voor advertising bedrijven om via Twitter te investeren. Het geeft de mogelijkheid om campagnes op te zette, te sturen, beheren en monitoren via externe tools. Twitter gaat initieel met 5 partners samenwerken: Adobe, Hootsuite, Salesforce, SHIFT, and TBG Digital. Op zijn eigen website zegt het bedrijf dat dit noodzakelijk is om "samen te werken op een niveua dat voor ons nodig is". De volgende stap voor Twitter kan een beursgang zijn, maar daarvoor moet het bedrijf eerst een degelijk business plan kunnen voorleggen, vooral om te bewijzen dat het rendabel en winstgevend kan zijn. De API is daarin een belangrijke stap.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies