Unicef houdt ons een ‘social media’ spiegel voor

Vorig artikel Volgend artikel

De discussie loopt al een hele tijd achter de schermen van de social media: nooit was het zo makkelijk om ons zogezegd sociaal engagement te tonen als in dit Facebook Era. Gewoon op het duimpje duwen: het doel heeft er een supporter bij en jouw online blazoen naar je 'peers' is weer netjes opgepoetst. Maar dat verhoogt ons effectief engagement niet. De realiteit is immers minder rooskleurig en die spiegel houdt Unicef ons voor in haar laatste campagne (van het Zweedse Forsman & Bodenfors): voor elke 'like' kunnen wij nul, zero kinderen vaccineren tegen polio. Daar is 'hard currency' voor nodig.. Hard? Nee. Eye-opening? Juist. En wie kan daar tegen zijn. Ohja, btw, het rekeningnummer van de 12-12-actie om de slachtoffers van de burgeroorlog in Syrië te helpen is -inderdaad- 12-12  en een vaste opdracht voor Unicef regel je hier. Unicef

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies