Waanzinnig mooi: 'The Bear & The Hare'

Vorig artikel Volgend artikel

Als er één video is die je vandaag moet kijken, dan is het wel deze geweldige reclamespot van het creatieve bureau Hornet Inc. Voor het Britse warenhuis John Lewis werd een filmpje gemaakt dat lijkt op een computeranimatie, maar dat eigenlijk niet is. Het betreft een stop-motion video, en misschien wel de beste van de laatste jaren. De reclame gaat over een haas die zijn berenvriend een Kerst wil geven om nooit meer te vergeten. Het vertederende duo maakt reclame voor het liedje 'Somewhere Only We Know' van Lilly Allen. The Bear & The Hare De twee meest traditionele animatietechnieken - stop-motion en traditionele handgetekende 2D-animatie - werden gecombineerd om iets vernieuwend en uniek te maken. Om deze ingewikkelde combinatie van animatie technieken te bereiken, werd de hele film eerst gemaakt als een 3D previsualisatie met alle toestellen en personages gebouwd op schaal. Het doel was om bijna alles met de camera te doen, met behulp van echte verlichting zodat het publiek het moeizame werk dat erachter zit kan zien en voelen. Aaron Blaise (Brother Bear , The Lion King , Mulan) en zijn team ontworpen en animeerden de personages. De 2D-animatie frames werden op papier geprint en met een laser gesneden. Elk frame (bijna 4.000 in totaal) werd dan individueel met de hand gelabeld voordat het op de set kwam. Het duurde 6 weken in totaal om deze hartverwarmende wereld tot leven te brengen. The Bear & The Hare 'The Bear & The Hare' - dat £7 miljoen kostte - werd al meer dan 6 miljoen keer bekeken op YouTube. De advertentie had ook een duizelingwekkende 86.300 vermeldingen op Twitter in zijn openingsweekend, wat een toename van 29% is ten opzichte van wat de campagne vorig jaar op 2 dagen haalde. Daarbij registreerde John Lewis ook 7000 nieuwe Twitter volgers en 12.000 Facebook fans. John Lewis heeft met zijn reputatie, slimme marketing en slim gebruik van social media een hype gecreëerd vóór de officiële release van haar Kerstadvertentie.  Het succes van John Lewis benadrukt verder de voordelen van een goed doordacht geïntegreerde campagne, waar het sociale een integrale rol speelt. De indrukwekkende making of van 'The Bear & The Hare' neemt je mee achter de schermen en bewijst hoe geniaal de video in elkaar is gezet.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies