Weinig vertrouwen in content van merken op sociale media

Vorig artikel Volgend artikel

Dat is wat we leren uit een nieuw onderzoek van Forrester Research. Het onderzoek toont aan dat maar 10% van de Europeanen vertrouwen hebben in de content die merken op hun Facebook & Twitter pagina's zetten. In de Verenigde Staten is dat nog 15% dus we zijn hier nog sceptischer dan over de plas. Dat consumenten meer vertrouwen hebben in onafhankelijke reviews van derden, aanbevelingen van vrienden of natuurlijke zoekresultaten is geen verrassing maar het onderzoek toont ook aan dat consumenten meer dan 2 keer zoveel vertrouwen hebben in wat merken op hun website zetten dan wat ze op publiceren op sociale media. Web_ForresterTrust Als kleine voetnoot wil ik er trouwens nog even bij vermelden dat eerder onderzoek van Insites ook al had aangegeven dat ook fans van merken weinig vertrouwen inboezemen bij consumenten. Dus niet alleen is de content van de merken zelf op sociale media weinig geloofwaardig, ook de geloofwaardigheid van merk-fans (en dat niet alleen op sociale media natuurlijk) doet het maar net iets beter dan dat van politiekers.Web_InsitesSocial2012 Misschien de sociale media aanpak toch nog maar eens van dicht bij bekijken? [Via FutureLab]

Kris Hoet

Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgian Cowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Chief Innovation Officer bij Happiness. Als regelrechte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies