​7 redenen waarom sales een Apple Watch moet aanschaffen

​7 redenen waarom sales een Apple Watch moet aanschaffen

Vorig artikel Volgend artikel

De kortgeleden verschenen Apple Watch is niet alleen maar een leuk hebbeding. Het is met name voor sales een enorm krachtige tool voor communicatie met klanten. Zeker vlak voor, tijdens en na meetings kan het slimme horloge verschil maken tussen gezichtsverlies of een 'closed deal'. Zeven argumenten voor aanschaf.

1. Bedrijfsinfo en -updates

Je hebt een meeting met een beursgenoteerd bedrijf, maar wat is eigenlijk de laatste stand van zaken? Je Apple Watch geeft je vlak voor de vergadering nog even een heads-up over het laatste nieuws en de beurskoers van die potentiële klant. Hiervoor maakt het horloge gebruik van je agenda.

2. Klanten herkennen

Met wie schuif je eigenlijk zo aan tafel? Wie was ook alweer de CEO? Niets is zo beschamend als niet te weten wie welke persoon is. Of erger: je haalt ze door elkaar. De Apple Watch geeft je namen en de bijbehorende foto's en functieomschrijvingen. Zodat je nooit meer met het schaamrood op de kaken hoeft te staan.

3. Voorkom ellenlange vergaderingen

Iedereen kent ze wel: die vergaderingen waaraan geen einde lijkt te komen. Ineffectief en zonde van je tijd. De Apple Watch voorkomt deze tijdsverspilling. Dankzij de koppeling met de agenda van de vergadering geeft het slimme horloge aanwijzingen, zodat je de agenda strak kan managen. Zo voorkom je dat je vijf minuten voor tijd nog de helft moet bespreken.

4. Attendeer anderen op vertragingen

Sta je in de file of loopt je vorige vergadering een paar minuten uit? Met een paar swipes laat je alle genodigden van een vergadering, je secretaresse of je manager weten dat je later bent. Dat voorkomt onbegrip en ongeduldige gezichten.

5. Opportunity management

Wanneer je van de ene naar de andere meeting rent, is het soms lastig precies bij te houden waar welke mogelijkheden liggen. Zonde, want zo mis je waardevolle invalshoeken en aanknopingspunten in de gesprekken. Op je Apple Watch zie je in een oogopslag de opportunities behorende bij de klant van de eerstvolgende meeting. Zo stap je sterker en zelfverzekerder de vergadering in en laat je geen kansen liggen.

6. Activiteitengeschiedenis

Wat heb jij, of lastiger, hebben je collega's eigenlijk recentelijk gedaan voor het bedrijf waar je zo mee om de tafel gaat? Het komt behoorlijk knullig over als je daarvan niet de hoogte bent. Apple Watch voorkomt dat probleem. Je ziet vlak voor aanvang direct een overzicht van de laatste activiteiten voor de klant aan de andere kant van de tafel.

7. Snelle opvolging

Na vrijwel iedere meeting staan er meerdere actiepunten op jouw naam. Met Apple Watch stuur je snel een voice memo naar je salesmanager. Of mail je iedere aanwezige in de vergadering een samenvatting van de onderwerpen die zijn besproken. Zo hoef je niet meer na iedere meeting een werkplek met wifi te zoeken en je laptop uit je tas te grissen.

De enige voorwaarde voor al deze punten is dat je beschikt over een CRM-systeem dat al die informatie kan ontsluiten op de Apple Watch. Check deze video, mocht je nog niet overtuigd zijn.

Deze blogpost is geschreven door Ingeborg van Beusekom, Senior Marketing Communications Manager bij SAP Nederland.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies