De klanten van Ello Mobile verzamelden reeds half miljoen euro voor het goede doel!

Vorig artikel Volgend artikel

Sinds de oprichting van Ello Mobile belden en sms'ten de klanten reeds 568.688 euro bij elkaar voor het goede doel. De operator wiens winst volledig wordt doorgestort naar het goede doel ondersteunt reeds enige tijd een 12-tal sociale en ecologische projecten. En net geen 6 jaar na de lancering van de operator kregen die projecten dus reeds meer dan een half miljoen euro toebedeeld, dit dankzij de 5.000 klanten van de operator. De klanten van Ello Mobile kunnen trouwens zelf kiezen naar welk van de geselecteerde projecten hun winst moet gaan. De projecten zelf worden gekozen in samenwerking met de Koning Boudewijnstichting. Web_ElloMobile2012 In een interview met De Wereld Morgen praat zaakvoerder Serge Van de Zande over de organisatie achter Ello Mobile:

“Ello Mobile is volledig web-based. Er zijn geen fysieke vestigingen en dat drukt de kosten. Er werkt sinds eind 2011 één werknemer voor ons op halftijdse basis”, zegt zaakvoerder Serge Van de Zande. De virtuele operator hoeft zich geen zorgen te maken over een eigen infrastructuur of netwerk. Voor de klantendienst en de facturatie rekent Ello Mobile op de diensten van het Belgische telecombedrijf United Telecom.  De loonkost werd tot eind 2011 gedragen door het marketingbedrijf LUON, dat wordt gerund door Serge Van de Zande en Onno Hesselink, niet toevallig ook de zaakvoerders van Ello Mobile. Hun 'dagjob' zorgt er namelijk voor dat de winst van Ello Mobile daadwerkelijk kan worden overgemaakt aan het goede doel. Zelf zet Van de Zande zich anderhalve dag per week in voor zijn bedrijf. Onbezoldigd. Want: “De zaakvoerders van Ello Mobile worden niet betaald. Dat staat zo in de statuten.”