Elke 10 minuten richt iemand tweet of Facebookbericht naar De Lijn

Vorig artikel Volgend artikel

de lijn Sinds 4 oktober 2012 deed de openbare vervoersmaatschappij De Lijn haar intrede op social media. Dat deed ze in samenwerking met RCA Group, een Belgische communicatiebureau. Na 6 maanden maakte dit agency de balans op met een uitgebreide infografiek. De conclusie: het engagement op social media is een succes. Elke 10 minuten verschijnt er zo een 'mention' op het Twitteraccount of de Facebookpagina van de Lijn. Dat bewijst dat het nodig was om deze kanalen deftig uit te bouwen. De introductie op Facebook en Twitter maakt deel uit van de inspanningen van De Lijn om reizigers continue te kunnen informeren. Met meer dan 4000 conversaties per maand is die support ook echt wel nodig. de lijn social Woordvoerder Tom Van de Vreken zegt dat social media de gedroomde kanalen zijn om dicht bij de gebruiker te staan. Zowel om te informeren maar ook om van hen te leren en feedback te krijgen. Een speciaal opgeleid team beantwoordt vragen van individuele gebruikers. Er is ook een team verantwoordelijk voor de eigen proactieve communicatie. De interessante en uitgebreide infografiek kan je hier bekijken. delijn

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.