LinkedIn vernieuwt mobiele applicatie

Vorig artikel Volgend artikel

Gisteren presenteerde LinkedIn nieuwe versies van hun iPhone- en Android-applicaties. Waar Facebook en Twitter om de week met nieuwe features komen, deed LinkedIn dat totaal anders. Jarenlang moesten gebruikers het doen met dezelfde interface en functies, maar daar is nu verandering in gekomen. De belangrijkste veranderingen zijn dat de applicaties meer beeld laten zien en dat ze een verbeterde navigatie hebben. Zeker niet onbelangrijk voor ons is dat de app vertaald is naar het Nederlands, al kom je zo nu en dan nog wel eens een Engelse passage tegen. Web_LinkedinApp Het nieuwe linkermenu past zich volledig aan op de voorkeuren van gebruikers. Volgens de woordvoerder is het kernprincipe dat alle belangrijke functies één aanraking verderop zijn. Ook vertelde LinkedIn dat ze zullen gaan experimenteren met het laten zien van advertenties in de applicaties. Het eerste experiment is het tonen van advertenties in de mobiele nieuwsstream. Dit is in eerste instantie alleen een test, maar bij succes zal dit blijvend zijn. Overigens betekent de mobiele redesign niet dat LinkedIn zich in de toekomst alleen maar op mobiel gaat richten, wat we bij Facebook en Twitter wel steeds meer zien. Volgens de website moeten alle gebruikers bediend worden, welk apparaat ze ook gebruiken. De website zal dus net zo belangrijk blijven als altijd. Dit bericht werd overgenomen van Dutch Cowboys

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies