Facebook haalt uit naar Twitter

Facebook haalt uit naar Twitter

Live sportcommentaar geven op Facebook.

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook lanceert binnenkort Facebook Sports Stadium. Op deze nieuwe feature zullen Facebook-gebruikers commentaar kunnen geven op sports events die realtime aan de gang zijn.

Met deze nieuwe feature hoopt de gigant heel wat Twitter-users, die vooral Twitter gebruiken als second screen tijdens het kijken van sport, naar Facebook te lokken.

Hoe de feature zal werken? Vrij simpel. Je zoekt gewoon in je search-balk naar een sportevenement. Wanneer je dan op dat event klikt, zal je een overzicht krijgen van de verschillende spelsituaties en andere content, waar je dan uitvoerig je gedacht kwijt kan. Zie het een beetje als de posts van Sporza, maar dan door Facebook in een mooie feed.

Facebook Sports Stadium

Today we’re launching the Facebook Sports Stadium, a dedicated place to experience sports in real-time with your friends and the world. Check out our product announcement here: http://newsroom.fb.com/news/2016/01/facebook-sports-stadium With 650 million sports fans, Facebook is the world’s largest stadium. People already turn to Facebook to celebrate, commiserate, and talk trash with their friends and other fans.Now we’ve built a place devoted to sports so you can get the feeling you’re watching the game with your friends even when you aren’t together.

Posted by Sports on Facebook on Wednesday, January 20, 2016

De feature zal voorlopig enkel in de US beschikbaar zijn, want ja, Europa, niet belangrijk. Facebook Sports Stadium zal al wel beschikbaar zijn voor het grootste sports event van het jaar (althans in de US): de Super Bowl, dat plaatsvindt op 7 februari.

Ik ben benieuwd of we Sports Stadium al zullen kunnen gebruiken tijdens het EK. Je weet wel, dat toernooi dat wij gaan winnen.

Jonas Helsen

schrijft over digital media, travel, sport en eten.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies