Koekjesfabrikant ontwikkelt interactief Instagram avontuur

Koekjesfabrikant ontwikkelt interactief Instagram avontuur

Vorig artikel Volgend artikel

Biskrem is een grote koekjesfabrikant in Turkije en daar hebben ze een originele manier bedacht om meer volgers voor het Instagram account te werven. Dit deden ze namelijk door een soort interactief Instagram avontuur te creëeren.

In het spel wordt je als gebruiker terug gestuurd naar 1991 en moet je opnieuw het recept van de Biskrem koekjes uitvinden. Door middel van verschillende vragen, puzzels en raadsels kun je erachter komen hoe je de Biskrem koekjes moet maken. Wanneer je de raadsels weet op te lossen krijg je een code. Als je deze intypt in de zoekfunctie van Instagram kom je op een ander Instagram account. Dit is het volgende level. Er zijn in totaal zes levels en wanneer je het recept compleet weet te maken krijg je een doos koekjes opgestuurd.

De slimme manier om Instagram volgers te werven is erg succesvol. Er was maar liefst een stijging van 850 procent te zien. Wil je weten hoe het precies werkt? Dat ontdek je in het onderstaande filmpje.

Sophie de Kok

Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys,...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies