Pietitie, de snelst groeiende Facebookpagina ooit in Nederland gelanceerd

Vorig artikel Volgend artikel
Naar aanleiding van de berichtgeving rondom het VN-onderzoek naar Zwarte Piet en het mogelijk verbieden van het Sinterklaasfeest zijn twee jongens uit Roosendaal (Nederland) het initiatief pietitie.nl gestart. Web_Pietitie Duidelijk is dat ze niet alleen te staan, gezien de honderdduizenden steunbetuigingen. De bijbehorende Facebookpagina heeft in minder dan 24 uur al meer dan 800.00 likes gehaald. Daarmee is het volgens onderzoek van Fanrise de snelstgroeiende Facebookpagina die ooit in Nederland is gelanceerd. Sterker nog: op dit moment is de Pietitie de meest populaire pagina in Nederland en verslaat daarmee grote merken als de Bijenkorf, Heineken en KLM ruimschoots als er wordt gekeken naar het aantal Nederlandse likes. "Alle alarmbellen gingen gisteren af!" aldus Joost Lasschuit, mede-oprichter van Fanrise. "Zo'n explosieve groei van een Facebookpagina hebben we nog nooit in Nederland gezien."
Pietitie laat zien hoe sterk Nederlanders zich verbonden zien met het Sinterklaasfeest en we weten dat dat in België niet anders is. Het aanmaken van een Facebookpagina blijkt hierbij een effectief middel, hoewel soortgelijke initiatieven Sorry voor het Koningslied (85.817 likes) en Zonder baard, geen koning (72.249 likes) in het verleden een veel kleinere verspreiding en groei lieten zien. Ook in België hebben we reeds een paar mooie voorbeelden gezien van zogenaamde 'hype jacking'. Dit bericht werd overgenomen van Dutch Cowboys
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies