Spotify lanceert eigen charts: Spotify 50

Vorig artikel Volgend artikel

spotify The Verge kondigt vandaag aan dat Spotify weldra zijn eigen 'charts' zal lanceren. Een jaar geleden startte Billboard, het internationale nieuwsmagazine dat zich volledig toelegt op de muziekindustrie, met de integratie van Spotify data in zijn Hot 100 charts. Vanaf deze week zal de Zweedse streaming service zelf beginnen 'concurreren' met bestaande charts. The Spotify 50 en The Social 50 zullen de meest gestreamde en meest gesharede songs vanuit de volledig 'muziekbibliotheek' oplijsten. Ze zullen gemakkelijk in websites kunnen embed worden en zo gestreamd worden. charts spotify Spotify beweert dat deze data waardevol kunnen zijn op een andere manier dan de traditionele charts, ze kunnen namelijk nieuw talent doen opduiken. De informatie die gehaald kan worden uit de luistergewoontes en social media shares is volgens het hoofd van de US operations Ken Parks al cruciaal geweest in het ontdekken van nieuwe, interessante artiesten. Het bedrijf hoopt zo deze artiesten te laten doorbreken.    

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies