Welke merken hebben de grootste volger-overlap?

Welke merken hebben de grootste volger-overlap?

Vorig artikel Volgend artikel

Welke merken hebben de grootste overlap qua twittervolgers? Simply Measures, een bedrijf uit Seatle, zocht het uit. Voor het onderzoekje gebruikten ze de laatste 100.000 volgers van de 10 grootste merken op Twitter (Burberry, Disney, Google, H&M, Intel, Louis Vuitton, Microsoft, MTV, Nike en Starbucks), vervolgens werd er gekeken of er overlap tussen de volgers was en zo ja, hoeveel.

sm-brand-users-01-2015

Het resultaat? Ieder merk heeft wel iets van overlap, het minste is 1%, onder andere tussen Google en Disney. De grootste overlap bestaat tussen Intel en Microsoft, een derde van de 100.000 laatste volgers van Microsoft volgt Intel ook, en visa-versa.

Wat er nog meer uit het onderzoek kwam?
- Het gemiddelde aantal accounts dat door Twitteraars gevolgd wordt is 50. - Minder dan één procent van de Twitteraars volgt vier of meer merken op Twitter.
- Slechts veertien procent van de Twitteraars volgt één of meerdere merken.
- 68% van de Twitteraars die één van de 10 grote merken op Twitter volgt, heeft in de gehele periode dat zij op Twitter zitten, minstens één keer in de 30 dagen een tweet geplaatst.

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten en witte gadgets.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies