Mobiele kanaal is een echte pizzafoon

Vorig artikel Volgend artikel

Mobiele kanaal is een echte pizzafoon

De pizza-sector is één van de grote winnaars van de mobiele zoekmarketing. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van het bureau V-Enable naar restaurant-zoekopdrachten op het mobiele internet. Daaruit blijkt dat pizza-ketens zoals Pizza Hut, Domino's, Papa John's en Litte Caesar's allemaal in de top tien terug te vinden zijn. De resultaten van het onderzoek tonen volgens V-Enable ook duidelijk aan dat de vertraging van de Amerikaanse economie ook de restaurant-sector raken. Restaurants uit het hogere marktsegment daalden in de rangschikking immers tegenover vorig jaar.

In de rangschikking van V-Enable staat Pizza Hut op de eerste plaats, gevolgd door Mcdonald's, Domino's Pizza, Starbucks en Papa John's Pizza. De toptien wordt volgemaakt door Little Caeser's Pizza, Taco Bell, Burger King, Wendy's en Denny's. "Het aantal mobiele zoekopdrachten voor Pizza Hut steeg met 380 procent tegenover vorig jaar," aldus V-Enable. "Domino's Pizza kende zelfs een stijging met 980 procent." Restaurants uit het lagere marktsegment hebben volgens de onderzoekers allemaal een stijging gekend, terwijl zaken uit de hogere segmenten - zoals Olive Garden, Applebee's en Red Lobster, hun notering zagen dalen.

Die trend zet zich volgens V-Enable ook in andere sectoren door. De onderzoekers stellen dat dit een extra bewijs is voor de vertragende economie, die mensen meer thuis doet blijven en minder doet kopen. Zo staat de budgethotelketen Motel 6 in de algemene rangschikking nu op een 37ste plaats. Nooit eerder voordien was de groep in de top vijftig terug te vinden. "Dat laat veronderstellen dat de reiziger steeds meer de voorkeur geeft aan budgethotels dan aan luxueuzere overnachtingsmogelijkheden," wordt er aangevoerd. Zo daalde ook de department store Macy's van een 17de naar een 49ste plaats.

[Managing 21]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies