HP City 2013: Hewlett Packard ontwikkelde technologie voor meest gepersonaliseerde advertising campagne van Coca-Cola

Vorig artikel Volgend artikel

hp Tijdens HP City 2013 op 12 juni, een lokaal event van Hewlett Packard in Tour & Taxis Brussel, stond 'IT Mobility & Innovation' centraal. Geen gewoon 'IT event', maar een jaarlijkse meeting van het Amerikaanse technologiebedrijf op Belgisch niveau met hun stakeholders in een open-minded setting. Het event bracht heel wat nieuwe inzichten boven tafel. Voornamelijk bleven de klemtonen ook de key words die in de digitale wereld heersen: 'social, multiple devices, big data & computing everywhere'. Het digitale doordringt dus duidelijk alle sectoren. Op het programma stonden heel wat sprekers die niet enkel te linken zijn met de 'core business' van HP. De interessantste van de hoop was Elke Geraerts: psycholoog, creatief brein achter Clinical Cognition Lab en benoemd tot 'Slimste vrouw van Nederland' (als Vlaamse van origine). De professor psychologie introduceerde ons haar baanbrekend project en linkte de mogelijkheden van 'e-health' aan het oplossen van depressies, burn-outs en traumatische ervaringen. Hewlett Packard, ISS-astronaut Chris Hafield en Coca-Cola in één zin? Eric Van Bael, Managing Director van HP Belux, maakte al meteen twee duidelijke statements en bewees dat de technologie van HP meer domeinen infiltreert dan je instinctief zou denken.

Dankzij de HP-technologie en de input van NASA is het, nooit eerder gezien, mogelijk om vanuit de ruimte verbinding te hebben met het internet.
Chris Hadfield is een Canadese astronaut die met meer dan 1 miljoen Twitter followers zijn online publiek in de ban houdt via YouTube-filmpjes en fotomateriaal vanuit de ruimte. De technologie van HP heeft ervoor gezorgd dat dit voor de eerste maal mogelijk was. Je zou tegenwoordig denken dat elk gebied geconnecteerd is met het world wide web, dat is helaas buiten het bereik van een ruimtestation gerekend. chris hadfield ISS
HP zorgde samen met Coca-Cola voor de grootste, gepersonaliseerde campagne in de geschiedenis van de reclame.
Je moet een tijdje niet op onze aardbol geleefd hebben, om een waardig excuus te bedenken om de volgende campagne niet te kennen: de Coca-Cola Sharing campaign was (én is eigenlijk nog altijd) een overdonderend succes. Maar die realisatie kwam er niet zonder de printing technologie van Hewlett Packard. 10 000 verschillende artworks, 800 miljoen gepersonaliseerde labels en distributie over meer dan 32 landen, ... zijn enkele van de impressionante facts die Hewlett Packard samen met het team van Coca-Cola wist te realiseren. coca cola share a coke Een volgend project dat we in de toekomst van Hewlett Packard nog mogen verwachten is o.a. de 3D-hologram. In de HP Labs, het innovatiecentrum van Hewlett Packard worden soortgelijke technologieën in prototypes gegoten die dan intensief onderzoek ondergaan om vervolgens market-ready producten af te leveren. 3D hologram Kortom, 'innovatie' is werkelijk op alle gebieden te merken. Het is het codewoord voor de huidige economie en in combinatie met de digital era, de ultieme tool om te kunnen 'overleven'. De 'challenge' die daar automatisch mee gelinkt wordt, valt perfect te matchen met de rode draad tijdens HP City 2013:
A wealth of information creates a scarcity of attention

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies