Hoe zorg je ervoor dat het jaarlijks bedrijfsuitje ook effect heeft? [Adv]

Vorig artikel Volgend artikel

De tijd van 'gezellige bedrijfsuitjes' is voorbij. Bedrijven verwachten dat een bedrijfsuitje anno 2014 niet alleen maar gezellig is, maar ook een wezenlijke bijdrage aan de ontwikkelingsdoelen van een organisatie levert. Een dagje weg met het personeel, klanten of relaties moet niet alleen onderhoudend zijn, maar moet tegelijkertijd ook uitdaging bieden én inspireren. Een trend die is ontstaan ten tijde van economische crisis, waarin iedere cent die werd uitgegeven direct effect moest hebben, op wat voor manier dan ook. Maar hoe zorg je ervoor dat het jaarlijks bedrijfsuitje ook effect heeft? Een moderne ondernemer gaat op zoek naar een uitje dat past bij het bedrijf en bij het team, waarbij het ontwikkelen van onderlinge relaties voorop staat. Vroeger was het voldoende om het leuk te hebben met elkaar. Tegenwoordig vragen bedrijven een bepaalde vorm van return-on-investment. Het bedrijfsleven is zich meer en meer bewust van het feit dat een teambuilding meer kan zijn dan alleen een manier om de onderlinge band te versterken. Het is een middel om een organisatie naar een hoger plan te tillen. skydive-artikel Indoor skydiven Een van de meest populaire bedrijfsuitjes van dit moment is indoor skydiven. Indoor skydiven is een enorme stimulans voor de hersenen en het out of the box-denken. Eén minuut in de windtunnel zorgt voor een flinke adrenalinestoot. Het brein werkt op volle toeren en staat wijd open voor nieuwe ideeën die direct ten goede kunnen komen aan het bedrijf of product. Daarnaast blijf kennis na een flinke adrenalinestoot langer hanger. Indoor skydiven wordt vaak gecombineerd met een informatieve sessie voor medewerkers, bijvoorbeeld een kennistraining. Na een normale kennistraining zal de kennis na drie dagen langzaam weer wegzakken. Wanneer kennis echter gekoppeld wordt aan adrenaline blijft deze vele malen langer hangen. Datzelfde geldt voor brainstormsessies. Brainstormen in combinatie met adrenaline zal verhoogde creativiteit opleveren. Voor bedrijven ligt hier een grote kans om het maximale te halen uit een teambuilding, kennissessie of brainstormsessie. Zelfvertrouwen Het is van belang dat een bedrijfsuitje ook kan bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling van werknemers. Daarvoor moet gezocht worden naar een grensverleggende activiteit, zoals indoor skydiven. Dat is volledig veilig, maar wel spannend. Met indoor skydiven moet je echt ‘in control’ blijven terwijl je anderzijds (ieder houvast) los moet laten. Dat vergt durf, concentratie en beheersing. Iedereen die gespannen naar binnen gaat, komt met een nieuw gevoel van zelfvertrouwen naar buiten. Een verhoogd zelfvertrouwen van werknemers zal iedere organisatie ten goede komen. Wanneer je erin slaagt dat ook nog eens op een leuke en gezellige manier tot stand te brengen, is het jaarlijkse bedrijfsuitje meer dan geslaagd. Lees hier meer over het effect van indoor skydiven. Download de digitale brochure.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies