5 zaken die elke designer zou moeten weten als hij met klanten omgaat [infographic]

Vorig artikel Volgend artikel

Volgende infographic toont ons hoe je als designer, van welke soort dan ook, best een aantal zaken in je achterhoofd houdt als je met klanten omgaat. We lijsten ze even voor je op:

  1. Maak nooit veranderingen aan een project in het bijzijn van de klant
  2. Vraag een faire prijs: vraag je te weinig, dan doe je jezelf en andere designers tekort
  3. De klant verwacht dat de website klaar is voor de deadline, of aanvaardt dat hij je constant zal lastig vallen
  4. Als je klant een design wil dat goed en goedkoop is en er mooi uitziet, gebruik dan de 'regel van drie' 'If it's good and nice, it can't be cheap. If it's nice and cheap, it can't be good. Etc.'
  5. Vooraleer je start vraag je om een voorschot en overhandig nooit je werk als je de volledige betaling niet hebt gekregen
Lijkt ons allemaal vrij logisch, maar af en toe valt dit blijkbaar niet altijd even gemakkelijk in de praktijk toe te passen ... designer infographic  

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies