Art, Copy & Code. Google's experiment om reclame heruit te vinden

Vorig artikel Volgend artikel

Herinneren jullie je 'Art & Copy' nog? Deze documentaire uit 2009 was een krachtige kortfilm over reclame & inspiratie. De documentairemaker Doug Pray praatte er met bekende reclame iconen zoals Dan Wieden, Lee Clow en vele anderen over historische campagnes en vroeg hen inzichten te geven in het maken van deze campagnes. Het was een documentaire gericht op het maken van betere reclame. Het moet zijn dat het ook de Googlers heeft geïnspireerd want zij lanceren nu dus 'Art, Copy & Code', een project waarbij ze aan de hand van experimenten willen kijken of ze reclame kunnen heruitvinden. Het project zelf is een volgende stap in een traject waar Google al een tijdje op zit, de eerste stap was Project Re:Brief, waarbij ze iconische TV campagnes samen met de originele maker & een nieuw team probeerden om te zetten naar hedendaagse campagnes op basis van hetzelfde idee. Web_ArtCopyCode Een eerste experiment van het 'Art, Copy & Code' project werd aangekondigd op SxSW en is 'The Talking Shoe'. De video hiervan zie je hieronder. Leuk idee om naar te kijken, maar ik zit niet direct te wachten op schoenen met dergelijke attitude :-) Voor 'Art, Copy & Code' werkt Google samen met enkele grote merken zoals Adidas, Burberry en Volkswagen. Die laatste hebben al iets in de stijgers staan al moet je het voorlopig nog met de teaser doen: Volkswagen Smilage. Het is niet duidelijk wat het precies is, maar ligt alvast wel perfect in lijn met de laatste grote Volkswagen campagne 'It's not the miles, it's how you live them'. Curieus welke experimenten er nog volgen binnen dit project.

Kris Hoet

Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgian Cowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Chief Innovation Officer bij Happiness. Als regelrechte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies