Gmail test grid visualisatie

Vorig artikel Volgend artikel

In een recente update heeft Google een nieuwe manier van visualisatie gelanceerd in Gmail. In de promotions tab, waar al je reclame terecht komt, kan je nu kiezen om deze lijst te bekijken in een grid view.  Dit zijn kaartjes die de logo’s of foto’s van de bedrijven in kwestie bevatten.  Hierdoor zou het makkelijker moeten zijn om interessante aanbiedingen te vinden tussen de massa’s mails die je dagelijks krijgt toegestuurd. GmailPromotionsGrid De grid view laat je toe oneindig te scrollen zodat je snel visueel kan zoeken.  Natuurlijk kan je nog steeds je gewone lijst bekijken door te wisselen naar de List view. Deze feature is nog niet beschikbaar voor het grote publiek.  Je kan deze mee uittesten met Google door de feature te activeren via hun website. Het is duidelijk dat Google ook uit deze manier van visualisatie geld wil slaan.  Zo zie je in de screenshot dat het kaartje linksboven een gesponsorde ad is.  Deze zal je kunnen kopen als bedrijf, wetende dat onze ogen een lijst automatisch van linksboven beginnen te verkennen. Als dit concept aanslaat zullen e-mail marketers hun focus moeten uitbreiden van in het oog springende titels naar visualisatie in de grid.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies