Helft frequente online shoppers annuleert orders door een te trage website

Vorig artikel Volgend artikel
Online Shop Goede verkoopcijfers, afkomstig van online aankopen, zijn volledig afhankelijk van een positieve ervaring van de consument op de website. Zo blijkt uit een onderzoek van Monitis. De resultaten van het onderzoek laten zien dat 56% van de consumenten die gemiddeld meer dan 2 uur per week online winkelt, wel eens een aankoopprocedure heeft geannuleerd vanwege een foutmelding of traagheid van de website. Het onderzoek is gehouden onder zo'n 1.000 online shoppers uit de VS en werd uitgevoerd door Opinion Matters. De resultaten van het onderzoek onderstrepen een aantal online winkelgewoonten en leggen de grootste pijnpunten bloot die consumenten tegenkomen tijdens het online winkelen. Bijna driekwart van de online shoppers gaf aan over te stappen naar een online concurrent wanneer deze een betere gebruikerservaring en een snellere website biedt. Frequente online shoppers zijn zelfs nog minder tolerant ten opzichte van langzame webwinkels. 86 procent van de consumenten die twee of meer uur per week online winkelen, gaf aan over te stappen naar een andere online aanbieder als deze een snellere online service biedt.
Andere uitkomsten van het onderzoek zijn: - 81 procent van de ondervraagden gaf aan dat gemak de grootste drijfveer is om online te winkelen, terwijl 61 procent aangeeft dat prijs de belangrijkste reden is - Meer dan de helft van alle respondenten (56 procent) vindt dat de gebruiksvriendelijkheid van een website een belangrijke factor is bij de vergelijking tussen concurrerende websites. Deze factor staat op een derde plek achter prijs en reputatie - 61 procent van alle online shoppers verlaat een website en zoekt naar een concurrent als het langer dan 30 seconden duurt om een pagina te laden - De populairste tijd om online te winkelen is tijdens kantooruren tussen 9 uur ’s morgens en 5 uur ’s middags (40 procent). Daarna is ’s avonds tussen 5 uur en 8 uur erg populairHet eenvoudigweg voorkomen dat een website uit de lucht raakt, is het belangrijkste doel voor webontwikkelaars en -ontwerpers, wanneer zij websites onderhouden”, zegt Hovhannes Avoyan, General Manager van Monitis. "Maar tijdens de enorme drukte rondom de feestdagen, is het succes van de website zeker ook afhankelijk van het voldoen aan andere verwachtingen van de online shoppers, om ervoor te zorgen dat zij terug blijven komen. Consumenten bezoeken webshops vanwege het gemak. Daarom is het van belang dat webwinkeliers een positieve winkelervaring kunnen garanderen door zich te richten op het gebruiksgemak en de snelheid van de website.” [Deze post is eerst verschenen op Dutch Cowboys]