Help jij mee met het nieuwe design van Twunch.be?

Vorig artikel Volgend artikel

Twunch Twunch aka lunch, twitter-style. Zoals zo dikwijls met goeie ideetjes is het idee achter Twunch.be heel simpel:

"Twitteraars komen zonder veel poeha samen op een vooraf afgesproken plaats om wat te eten en te praten over de dingen des levens. De locatie is een restaurant waar je snel, goedkoop en zonder reservatie kan eten. De bedoeling is om leuke mensen te ontmoeten – mensen waar je sowieso al iets mee gemeen hebt, namelijk dat ze naar een twunch komen."
En niet onbelangrijk, iedereen kan een Twunch aanmaken, iedereen kan mensen uitnodigen. Hoe lang de Twunch reeds bestaat weet ik niet maar volgens de oproep zijn er reeds meer dan 700 georganiseerd. Ik had trouwens verwacht dat het gegeven al veel sneller ook in het buitenland wel zijn gading zou vinden maar voor zover ik weet blijft het vooralsnog een Belgische aangelegenheid. Twunch zoekt nu echter vrijwilligers om de site een nieuwe look & feel te geven. Door de jaren heen werd de site stilaan verder uitgebouwd en dit alles past toch niet meer echt in het bestaande design. De hele Belgian Cowboys redactie is in ieder geval fan van Twunch en dus bij deze ondersteunen wij met veel plezier de oproep naar een professioneel designer. Zijn er eisen? Niet echt. Er zijn wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden:
  • De hamburger is een essentieel onderdeel van het design. Die hoort bij Twunch sinds het prille begin. Don't touch the hamburger.
  • De navigatie kan beter. In het tekstblok "Wat is een twunch?" zitten er heel wat links verborgen. Die zouden beter bereikbaar en beter georganiseerd moeten zijn.
  • De hele 'Registreer een twunch' flow is... triestig. Wij staan ervan versteld dat mensen er in slagen om een twunch aan te maken. Veel werk hier.
  • Naast de desktop versie is er ook een mobile versie. Houd daar rekening mee. De 'Registreer een twunch' flow werkt bijvoorbeeld nog niet op die mobile versie.

Kris Hoet

Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgiancowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Creative Innovator bij WARPED. Als regelrechte petrolhead...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies